Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@07:09:13 GMT

خوراکی‌های مفید برای چشم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۷۷۲۲

در این مقاله با ما همراه شوید تا ۵ ماده غذایی مفید برای سلامت چشم‌ها را معرفی کنیم. ناطقان: احتمالا شنیده اید که هویج و دیگر میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات سلامتی چشم را افزایش داده و از بینایی محافظت می کنند. بتا کاروتن، نوعی ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می بخشد به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می کنند تا به آرامی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته بهبود دید فقط به بتا کاروتن مربوط نیست. ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی برای سلامتی چشم ضروری هستند. این ۵ ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بینایی شما بهبود یابد.


سبزیجات

مطالعات نشان می دهد سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستند که به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کند.


تخم مرغ

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روی است و به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمک می کند.


مرکبات و انواع توت ها

این میوه ها سرشاز از ویتامین C هستند و به منظور کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می شوند.


بادام

بادام غنی از ویتامین E می باشد و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می شود. یک مشت بادام (یک اونس) نیمی از دوز روزانه ویتامین ای روزانه را فراهم می کند.


ماهی های چرب

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی سرشار از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستند. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک می گوید مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می شود.


میوه تاماریلو

از آنجا که تاماریلو حاوی ویتامین A است، ممکن است در بینایی بیشتر چشم ها نقشی موثر داشته باشد. ویتامین A در جهت بینایی خوب، سیستم ایمنی قوی و رشد سلولی مهم است. بتاکاروتن نوعی از ویتامین A است که به طور خاص از گیاهانی مانند تاماریلو به دست می آید.

بتا کاروتن یا ویتامین A یک آنتی اکسیدان است. مصرف این آنتی اکسیدان مفید، می تواند به تقویت بدن و حفظ سلامتی کمک کند. منبع: مشرق برچسب ها: خوراکی ها ، مفید ، چشم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خوراکی ها مفید چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزام بیدارپور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در استان در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آن‌ها سمی هستند، گفت: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، افزود: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

بیدارپور یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین 5 تا 12 ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته