Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مواردی که منجر به طلاق می‌شود اعتیاد زوجین است و بسیاری از زنان فکر می‌کنند که با هر نوع اعتیادی می‌توانند حق طلاق را بگیرند و نسبت به اخذ حق طلاق اقدام کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که انجام این کار به راحتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بر خلاف این تصور عامه هر نوع اعتیادی منجر به حق طلاق برای زوجه نمی‌شود و برای گرفتن طلاق از طریق اعتیاد  باید به گونه‌ای رفتار شود که منجر به بر هم خوردن اساس خانواده یا وارد شدن خلل به زندگی زناشویی شود یعنی اعتیاد به قدری باشد که به هیچ وجه نتوان آن را درمان کرد.

بیشتر بخوانید: سند جعلی چگونه قابل شناسایی است؟ ‌+مجازات جعل

در صورتی که پزشک معالج تشخیص دهد که ترک اعتیاد امکانپذیر نیست یا مدت زمان زیاد و با سختی طی می‌شود در این زمان حق طلاق به زن داده می‌شود.

تشخیص اعتیاد فرد به زندگی مشترک ارتباط دارد و باید در محکمه طلاق حتماً اعتیاد زوج به اثبات برسد و در صورتی که مواد مخدر مصرفی چه مواد مخدر گیاهی، چه صنعتی و چه قرص  به هیچ وجه جنبه درمانی نداشته باشد باشد در آن زمان حق طلاق به زوجه داده می‌شود.

برای احراز اعتیاد زوجه باید دادخواستی را تنظیم کند و از پزشکی قانونی درخواست نامه داشته باشد و آزمایش مثبت اعتیاد زوج را دریافت کند همچنین با شهادت شهود و تحقیقات محلی هم می‌توان اعتیاد را به اثبات رساند و حق طلاق را به زوج داد.

انتهای پیام/

جزئیات حق طلاق زوجه از طریق اعتیاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه حق طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • شرط تنصیف دارایی
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت