Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد توکلی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد و عضو شورای مرکزی خانه پرستار طی نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان که روز گذشته در جمع پرستاران مشهدی حاضر شده بود، مهم‌ترین مطالبات پرستاری را یادآور شد.

در این نامه آمده است: هم اکنون 13 سال از تصویب اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سپری شده است که پرستاران همچنان چشم انتظار اجرای این قانون هستند تا گوشه‌ای از عدالت سیستم بهداشت و درمان کشور را در نفعی که بیماران و بیمه‌ها و پرستاران از اجرای این قانون مترقی می‌برند را شاهد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون مشاغل سخت و زیان آور و عدم اجرا و بهره‌مندی پرستاران از مزایای این قانون، از جمله بازنشستگی با بیست سال سابقه کار بالینی را بتدریج باید به فراموشی سپرد زیرا متولی مشخصی برای پیگیری و اجرای آن پیدا نمی‌شود و هر ارگان و سازمانی ساز جداگانه‌ای در اجرا نکردن آن می‌زنند.

 در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: قانون ارتقای بهره‌وری که از بزرگترین دستاوردهای پرستاران به حساب می‌آید به صورت ناقص اجرا شده و مزایای حاصل از ضرایب شیفت شب و تعطیلات که بر اساس بند پنج آیین‌نامه اجرایی این قانون جزو لاینفک ارزش ساعات حضور و جزو ساعات موظف این شیفت‌ها می‌باشد، اما در طرح قاصدک مورد اجحاف قرار گرفته و با  اینکه از طریق دیوان عدالت اداری ابطال بخشنامه‌های ناقض این بند از قانون، نیز اخذ شده، همچنان شاهد عدم اجرای کامل آن برای گروه‌های مختلف پرستاری از جمله همکاران فوریت‌های پزشکی هستیم.

با توجه به وجود نارضایتی شدید پرستاران از عدم اجرای چند قانون مورد اشاره، انتظار میرود نهادهای اجرایی و نظارتی وزارت بهداشت با کنار گذاشتن، حرف‌ها و بخشنامه‌های چالش انگیز در خصوص اجرای صحیح قوانین، با درایت و سعه صدر وارد فاز اجرایی شده و آرامش فکری و تمرکز پرستاران بر روی خدمت‌رسانی بهتر و با کیفیت‌تر به بیماران را فراهم آورند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت و درمان مطالبات پرستاران سعید نمکی نظام پرستاری مشهد پرستاران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم