Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:21:34 GMT

حضرت محمد(ص) اول مخلوق عالم است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۸۹۹۰

حضرت محمد(ص) اول مخلوق عالم است

استاد اخلاق حوزه‌علمیه گفت: نبی اکرم(ص) اول مخلوق عالم است و تمام مخلوقات عالم هستی از نور نبی خدا خلق شده‌اند و در حقیقت رسول خدا، فیض نخست خداوند در عالم هستی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در شام رحلت نبی گرامی اسلام(ص) در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: رسول خدا رحمت الهی در دو عالم است و بهترین توسل کوتاه و افضل عبادت، صلوات بر رسول خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ذکر شریف صلوات برکات بسیاری را به دنبال دارد و بهترین هدیه به محضر رسول خدا صلوات است، گفت: در روایات متعدد، بشارت‌های بسیاری برای انسان‌هایی که به این ذکر شریف مداوت دارند آمده است و هر کس بخواهد به قرب اعلی برسد باید مداومت بر ذکر صلوات داشته باشد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ذکر صلوات نور است و انسان را از نار دور می کند؛ قلب انسان را نورانی و باعث جذب رحمت الهی خواهد شد.

فرحزاد خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) اول مخلوق عالم است و تمام مخلوقات هستی از نور او خلق شده‌اند؛ در حقیقت رسول خدا، فیض نخست خداوند در عالم هستی است، نور نبی‌خدا(ص) قبل از خلقت آدم و حوا، شمس، قمر و موجودات عالم ماده خلق شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند انسان را برای عبودیت خلق نموده که این حالت بندگی در وجود تمام انسان‌ها وجود دارد؛ انسان به ناچار نیازمند و عاجز است و اگر انسان این نیاز خود را از طریق بندگی خداوند برطرف نکند، دچار بندگی شیطان خواهد شد.

وی تاکید کرد: تنها راه سعادت انسان انتخاب درست بندگی و خدا محوری در زندگی است که رسول خدا(ص) جهت هدایت انسان ها و رساندن بشریت به مرحله عبودیت خداوند مبعوث شده است.

حجت الاسلام فرحزاد یادآور شد: بالاترین افتخار رسول‌خدا(ص)، عبد خدا بودن است، نبی گرامی اسلام(ص) عبد برگزیده و منتخب شده خداوند است و تمامی عالم هستی به خاطر وجود مقدس رسول‌خدا خلق شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان افزود: هر کس رسول‌خدا(ص) را دوست بدارد، محبوب خداوند خواهد شد و هر کس با محبوب خدا، دشمنی داشته باشد، مبغوض درگاه الهی خواهد شد و از رحمت‌ الهی بهره‌ای نخواهد برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حرم حضرت معصومه پيامبر اكرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: آیین رونمایی کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» در زمینه خاطرات شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری» از زبان همسر، نوشته زهرا علیزاده برگزار می‌شود.

فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، به دیدار تعدادی از اعضاء ستاد مراسم رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز با همسر شهید والامقام رسول هوشیاری اشاره کرد و افزود: سومین جلسه هماهنگی رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز، روایت زندگی شهید رسول هوشیاری از زبان همسر فداکار او برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی شهید رسول هوشیاری متولد سال ۱۳۳۴ دارای شش فرزند(سه دختر و سه پسر) در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۰ در بحبوحه دفاع مقدس در جبهه گیلانغرب به شهادت رسید.

این مقام مسئول افزود: برنامه دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر رسول هوشیاری با همکاری ارشاد، بنیاد شهید، سپاه، کتابخانه و پیشکسوتان دفاع مقدس هماهنگ شده و زهرا علیزاده نویسنده ملایری نیز کتابی تحت عنوان «رقص خون در گلوی پاییز» که خاطرات شهید از زبان همسرشان است را به نگارش درآورده و چاپ شده است.

وی گفت: بنابراین به علت ادای دین نسبت به این شهید عزیز که هنوز پیکر مطهرش به وطن بازنگشته و همچنین قدردانی از نویسندگان فعال در حوزه ادبیات پایداری، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور تنی چند از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در منزل شهید حضور یافته و ضمن ادای احترام، از خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل می‌آوریم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در این آیین با حضور مسئولان دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به صورت رسمی از کتاب مذکور رونمایی شده و به خانواده شهید عزیز هدیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • رسول خطیبی در یک قدمی مدیرعاملی تیم لیگ برتری
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)