Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل در ۹۵ کانون توسعه به شغل دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

وی افزود: ۱۱ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند، ۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان ایلام است و این استان چهاردهمین استان عشایری کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نزدیک به ۷.۵ درصد جمعیت دامی عشایر در سطح کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده ای در عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضاهای گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

وی ادامه داد: در سطح استان ۱۴ تعاونی عشایری با یک اتحادیه مرکزی وجود دارد که کار تامین و توزیع نهادهای دامی، تامین مایحتاج عمومی عشایر و بحث بیمه های اجتماعی و نیز کشت گیاهان دارویی و بسیاری دیگر از وظایف را بر عهده دارند.

حمایت از طرح های پرواربندی عشایر

سلیمی عنوان کرد: در سنوات گذشته تسهیلات بسیار خوبی در راستای افزایش راندمان تولید و بهره وری بیشتر به عشایر ارائه داده شده است.

مدیر کل امو ر عشایری استان ایلام بیان داشت: از طریق سامانه کارا نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر در راستای توانمندسازی پرداخت و همچنین تسهیلاتی از محل بحران بین عشایر توزیع شده است.

وی بیان داشت: همچنین تسهیلات بسیار خوبی هم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده که این نوع تسهیلات می تواند هر زمان نیاز داشته باشد پرداخت شود.

وی ادامه داد: مشروط به اینکه پرواربندی دام  در بین عشایر شکل گیرد، هر عشایری که این آمادگی را برای راه اندازی پرواربندی دام داشته باشند، به ازای هر راس دام پرواربندی شده ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود و ۸۰ درصد آن به صورت نهادهای دامی و کنسانتره و ۲۰ درصد به صورت نقدی است.

مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: یکی از اقدامات انجام گرفته در سنوات گذشته که استمرار دارد تنوع بخشیدن به معیشت عشایر با هدف بالا بردن راندمان تولید و افزایش درآمد و معیشت و بهره وری بیشتر است.

اجرای طرح های کشاورزی مختلف بین عشایر استان

وی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق که ظرفیت وجود داشته عشایر صرفا به کار دامپروری مشغول نیستند، بلکه تعدادی از عشایر استان به کشت گیاهان دارویی و حتی به پرورش ماهی روی آورده اند.

وی افزود: در منطقه برتش دهلران نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی با ۲۴ حلقه چاه در قالب گروه های تعاونی در راستای تنوع بخشیدن به معیشت عشایر واگذار شده است که عشایر در این منطقه هم اکنون به کشت ذرت، گندم و علوفه برای نهادها مبادرت می کنند.

سلیمی اظهار داشت: همچنین مطالعات آبی و  خاکی با هدف ایجاد ایستگاه های پمپاژ در شهرستان های چرداول و بخش هلیلان و زردلان که نزدیک به ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم زیرکشت آبی می روند و باعث تحول شگرفی در اقتصاد و معیشت عشایر می شود، انجام گرفته است.

وی تصریح داشت: تقاضایی که از عشایر استان داریم این است که د دام های خود را در مقابل بلایا و حوادث طبیعی بیمه کنند.

مدیر کل امور عشایری ایلام عنوان کرد: در سال جاری نیز باید تمامی دام های عشایر به شرکت تعاونی برای هویت گذاری دام مراجعه کنند زیرا هر دامی که هویت گذاری نشود بر اساس قانون به عنوان قاچاق تلقی می شود و ممکن است مورد ثبت و ضبط قرار بگیرد.

کد خبر 4757359

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر ایلام تولید اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران