Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@15:22:01 GMT

عقب‌ماندگی‌ها و امیدهای انیمیشن ایرانی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۰۵۶۸

عقب‌ماندگی‌ها و امیدهای انیمیشن ایرانی

تولید انیمیشن با توجه به اهمیت کار قالب انیمیشن در جریان سازی فرهنگی و اثرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان، از عرصه های حساس هنری و فرهنگی محسوب می شود. ما همچنان تاکنون در ایران، کوتاهی‌های بسیاری در حوزه تولید انیمیشن داشته ایم.
انیمیشن و کمیک استریپ در ایران هم در گردونه اقتصادی و هم در چرخه فرهنگی نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقب ماندگی و  کوتاهی‌های زیادی در این زمینه داشته ایم. گرچه نمونه هایی را می توان نام برد که به عنوان آثار موفق ایرانی در عرصه انیمیشن درخشیده اند.
در تولید انیمیشن ایرانی، کیفیت بالای فنی، قابل رقابت بودن با نمونه های خارجی و قابل دفاع بودن محتوایی، از جمله ویژگی هایی است که باید در تولیدات ایرانی مدنظر قرار دهیم. با این ویژگی ها، یکی از این نمونه های ایرانی موفق در سال های اخیر، انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» است. این نمونه یک گام بسیار بلند و خدمت بسیار ارزشمند است که توسط یک گروه جوان و پرتوان تولید شده است.
به تعبیر رهبر انقلاب این اثر نشان داد که جوانان متعهد و مومن انقلابی، چگونه توانستند به تولید چنین اثر هنری ارزشی دست بزنند که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد. طبیعتا ما راه طولانی‌ای را برای تولیدات درخشان، در پیش داریم و نمی توان تجربه طولانی و مستمر غرب و به خصوص آمریکا در این حوزه، نظیر استودیوی والت دیزنی و... که سال ها سابقه دارند را به راحتی پشت سر گذاشت.
غرب به طور طبیعی این تجربه را طی سال های مستمر و در حوزه های مختلف تولید کتاب، رمان و داستان مُصور طی کرده است و بعد آنها را به فیلم و انیمیشن تبدیل کرده است. سپس براساس آن کاراکترها، انواع و اقسام محصولات سینمایی فرهنگی- اقتصادی از تندیس، لباس و عروسک و... تولید کرده است.
راه رفته آنها و تجربه های غرب در عین حال باید مدنظر ما قرار بگیرند و در عین حال باید با همه عقب ماندگی ها، به تولیدات موثر و درخشان تازه برای آینده امیدوار باشیم.

* دکترای علوم ادیان از دانشگاه فرانسوی قدیس یوسف بیروت

کد خبر 1314978

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدرضا زائری انیمیشن سینمای ایران ابوبکر البغدادی داعش ایالات متحده آمریکا سوریه دونالد ترامپ عراق کردهای سوریه سینمای ایران لیگ برتر نوزدهم بارش برف باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی

عمر مومنی به بهانه سی و ششمین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا انیمیشن جدیدی را منتشر کرده است.

دانلود (1.8MB)

دیگر خبرها

  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز