Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که خروج پادگان ۰۶ تهران و طرح مرکز مدنی پاسداران در شورای‌عالی به تصویب رسید، گفت: تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار اراضی پادگان ۰۶ تهران و تبدیل آن به پارک برای منفعت عمومی نوید خوشی برای شهروندان این منطقه از کلانشهر تهران است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) و همچنین طرح ساماندهی تپه‌های سنندج در شورا به تصویب رسید، بر حفظ و حراست از تپه‌های موجود در شهر‌ها به عنوان میراث‌طبیعی تاکید کرد و گفت: در این دوره، طرح‌های جامع به صورت مساله‌محور، تهیه و بازنگری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر حفظ و حراست از جایگاه تاریخی تپه‌های سنندج ادامه داد: در بازنگری طرح جامع سنندج، فرصت‌های متنوعی فراهم شود و فرصت‌های فراهم شده بتواند در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبتی ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بازنگری طرح جامع به صورت مساله محور دنبال می‌شود. در این دوره تاکید بر این است که طرح جامع شهر‌ها به صورت مساله محور تهیه و بازنگری شوند و مسائلی که مردم و شهر‌ها با آن دست به گریبان هستند در تهیه و بازنگری طرح جامع شهر‌ها مدنظر قرار بگیرد.

اسلامی ادامه داد: تهیه طرح‌های جامع به صورت مساله محور، کمک می‌کند تا هم کمبود سرانه‌ها جبران شود و هم نیاز شهر‌ها با دیدگاه اجتماعی- اقتصادی حل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) به تصویب رسیده است، گفت: پادگان ۰۶ تهران بر اساس قانون خروج پادگان‌ها از شهر‌ها از منطقه پاسداران شهر تهران خارج می‌شود و در زمین۵۰ هکتاری این پادگان پارک عمومی به مساحت ۳۵ هکتار با هدف انتفاع شهر با همکاری شهرداری تهران ساخته خواهد شد.

همراهی ارتش، وزارت دفاع و موافقت فرماندهی معظم کل قوا

اسلامی با اشاره به اینکه جلسات کمیته فنی شورای‌عالی در خصوص مطالعات این طرح، جلسات مفیدی بوده و کار بزرگی در این باره با همکاری و همراهی ارتش، وزارت دفاع و مصوبه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است، بیان کرد: منطقه پاسداران منطقه پرترافیکی است و تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار زمین‌های پادگان ۰۶ به تهران و تبدیل آن به پارکی برای شهر تهران، هدیه‌ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می‌شود و فرصت غنیمتی است که برای احیای محیط زیست این شهر گامی بلند برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی ساخت اطلس‌مال در شمال شرق تهران را که دسترسی مناسبی هم برای آن اندیشیده نشده از طرح‌های نامناسب اجرا شده در کلانشهر تهران برشمرد و بر توجه به ارتباطات حمل ونقلی و ایستگاه‌های مترو در منطقه پاسداران برای طرح مرکز مدنی پاسداران از سوی شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

مهر در خبری نوشت: وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

دیگر خبرها

  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • پایان زندگی مخفیانه بوکسور قاتل در پاسداران
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست