Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد بودجه ۹۹ با بیان اینکه بودجه جاری برای اداره دولت ۴۴۸ هزار میلیارد تومان است، گفت: کشور باید ارزان‌تر اداره شود. تاریخ انتشار: 11:01 - 06 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۵۶۰ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمدباقر نوبخت امروز در ستاد بودجه ۹۹ کل کشور بیان کرد: در صدد هستیم بدون اینکه ضرایب مالیاتی را افزایش دهیم و یا مالیات تولیدکنندگان را اضافه کنیم، با شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی، درآمد مالیاتی برای دولت شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: افزایش درآمد پایدار مالیاتی در طرح اصلاح ساختار مالیاتی دنبال می‌شود و همچنین قصد داریم، بخشی از اموال و دارایی‌های دولت را کاهش داده و یا از درآمد آن‌ها برای اداره کشور استفاده کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی در بخش جاری دولت و برای اداره کشور انجام می‌شود، گفت: می‌خواهیم این هزینه‌ها را کاراتر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در سال جاری هزینه جاری دولت ۴۴۸ هزار میلیارد تومان است که این رقم برای ارائه خدمات دولت به مردم مصرف می‌شود و سوال این است که آیا نمی‌توان به روش ارزان‌تر کشور را اداره کرد یا در عین حال خدمات بهتر و کاراتری به مردم ارائه کنیم. این امر مورد توجه جامعه است و انتظاری است که از سازمان برنامه و بودجه می‌رود، بنابراین باید هزینه‌های جاری دولت را بازبینی کنیم.

نوبخت این را هم گفت: باید خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم ارائه کنیم و در این رابطه کمیته‌هایی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است که هر دفتر امور مربوطه و خدمات مربوطه را بازبینی می‌کند تا خدمات دولت به مردم به صورت مطلوب‌تر و ارزان‌تر ارائه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برخی از خدمات که باید دولت ارائه کند، در حال حاضر وجود ندارد و برخی از خدمات موجود باید به روش ارزانتری ارائه شود و آنچه که در حال حاضر ارائه شده در قالب پیشنهاد کارشناسی است، باید این پیشنهادات به تصویب برسد و تا زمانی که پیشنهاد نهایی نشده نمی‌توان به آن استناد کرد و ما سعی می‌کنیم با رایزنی با دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی آن‌ها را گرفته و اصلاحاتی در بودجه کشور انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازبینی هزینه دولت بودجه اصلاحات خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

به گزارش جماران، تقریبا هر دو سال یک بار انتخابات عمومی در کشور ما برگزار می شود. در اردیبهشت ماه سال 1403، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد. بنابراین در لایحه بودجه 1403، برای برگزاری انتخابات، 176 میلیارد تومان بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده است.

 

همچنین یکی از برنامه های شورای نگهبان در لایحه بودجه سال 1403 ، «نظارت بر انتخابات» است که در این زمینه 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود تاکید کرده است: در این زمینه نکته مهم این است که می توان با تجدیدنظر در مکانیسم برگزاری انتخابات، در هزینه های عمومی کشور صرفه جویی کرد.

             

دیگر خبرها

  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد