Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوحه گر گفت: همزمان با شهادت پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع)، مراسم بزرگ پیاده روی « از مسجد تا حرم » در قالب « تجمع بزرگ رضوی » در شهرستان میناب برگزار می شود.

« باقر نوحه گر »، مسئول تولیت حرم امامزاده شاه مرعش(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در میناب ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت پیامبر اسلام، امام مجتبی(ع) و علی بن موسی الرضا(ع) با بیان اینکه اماکنی نظیر امامزادگان و بقاع متبرکه و برنامه های مذهبی و فرهنگی نقش موثری در آرامش روانی مردم دارند، عنوان کرد: بی توجهی به مسائل دینی و مذهبی عامل ایجاد بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان با این نگرش که برنامه های دینی می بایست مردمی برگزار شود، خود را در برنامه های دینی و مذهبی دخیل نمی دانند و این بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: عشق به اهل بیت(ع) و ائمه اطهار در میناب واقعا غیر قابل وصف است.

 

مسئول تولیت حرم امامزاده شاه مرعش(ع) ادامه داد: مردم و متدینین هر ساله با عشق و ارادتی که به اهل بیت(ع) به ویژه امام هشتم دارند در سالروز شهادت حضرت ثامن الحج به صورت خودجوش در حرم مطهر امامزاده شاه مرعش(ع) حضور پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به این که سال گذشته  در سالروز شهادت امام رضا(ع) ۱۰ هزار نفر از روستاهای میناب در حرم مطهر امامزاده شاه مرعش(ع) حضور پیدا کردند، گلایه کرد که متاسفانه این ظرفیت عظیم توسط مسئولان دیده نمی شود.

 

نوحه گر با ذکر این نکته که این میزان جمعیت و گستردگی آن بدون دعوت، برای مسئولان و متولیان هم پیام دارد، اذعان کرد: زیرساخت های موجود در این امامزاده برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین کافی نیست و نیاز به مشارکت دولتی و همکاری متولیان فرهنگی است.

 

وی از نبود روشنایی مناسب، کمبود آب شرب سالم، نبود سرویس بهداشتی به عنوان اساسی ترین مشکلات این مرکز فرهنگی نام برد و اظهار کرد: اگر این مشکلات برطرف شود می توان خدمات بهتری به زائران ارائه کرد.

 

این فعال فرهنگی مذهبی با بیان اینکه مردم به تنهایی از عهده رفع مشکلات بر نمی آیند، آنچه تا کنون انجام شده از همت مردم بوده است، گفت: حضور و همراهی مسئولان با مردم در این اوضاع نابسمان اقتصادی می تواند سبب دلگرمی  مردم شود.

 

وی با اشاره به اینکه امامزاده شاه مرعش(ع)در مناسبت های مختلف از جمله عیدغدیرخم، دهه نخست محرم، اربعین و شهادت امام رضا(ع) پذیرای خیل عظیم مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) است، افزود: دستگاه های متولی مثل اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی  می بایست در این برنامه ها حمایت بیشتری کنند.

 

نوحه گر با تاکید بر اینکه پتانسیل امامزاده با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند باید مورد توجه جدی باشد، تصریح کرد: متاسفانه در میناب هیچ برنامه ای برای تنها امامزاده این شهرستان وجود ندارد.

 

وی با طرح این پرسش که میناب شهرستان بزرگی است چرا برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی آن برنامه ای وجود ندارد، بیان کرد: نباید هدف و تمرکز دستگاه های متولی تنها معطوف به توسعه و رونق بقاع درآمدزا باشد و آن دسته از بقاع متبرکه که فاقد درآمد هستند هم باید توجه شود.

 

مسئول تولیت حرم امامزاده شاه مرعش(ع) خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز هستند بهترین ظرفیت برای نشر معارف اسلامی به شمار می روند در حالی که در میناب امامزاده شاه مرعش(ع) از توجه مسئولان محروم است

 

نوحه گر گفت: گردشگری مذهبی در میناب ظرفیتی قابل توجه است ولی متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفته و قدمی برای آن برداشته نمی شود در حالی که می توانند در رونق اشتغال اثر گذار باشند

 

وی افزود: به عنوان متولی در مواجهه با حجم مشکلات و سوالات مردمی  و بی توجهی مسئولان از اداره امور در این امامزاده خسته شده ام.

 

نوحه گر عنوان کرد: همزمان با شهادت پیشوای هشتم  شیعیان، امام رضا(ع)، مراسم پیاده روی « از مسجد تا حرم » در قالب « تجمع بزرگ رضوی » در شهرستان میناب برگزار می شود.

 

وی به تشریح مسیرهای پنج گانه پیاده روی اشاره کرد و افزود: مسجد امام جعفر صادق(ع) روستای نصیرایی و روستاهای همجوار به سمت امامزاده، شهر بنذرک و روستاهای تابعه این بخش به سمت امامزاده، دهستان حکمی و روستاهای تابعه به سمت امامزاده، روستاهی گورزانگ و روستاهای تابعه به سمت امامزاده و مساجد محلات شهر میناب به سمت امامزاده از جمله این مسیرهاست.

 

گفتنی است؛ امامزاده شاه مرعش(ع) برادر امام رضا(ع) است که مرقد و مضجع شریف آن حضرت یکی از اماکن مذهبی و مورد توجه مردم است که در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر میناب و در روستای چلوگامیشی از توابع بخش مرکزی میناب قرار دارد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی نماز جمعه مسجد ماه صفر خراسان جنوبی پیاده روی اربعین رحلت پیامبر اسلام قرائت زیارت ازبعید کانون های مساجد خطبه نماز جمعه تجمع بزرگ رضوی مراسم پیاده روی سالروز شهادت امام رضا ع میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان