Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از تالش، حسن مندعلیزاده امروز در نشست خبری در اداره اوقاف و امور خیریه تالش اظهار کرد: ۵۴۰ آرامستان دایر و متروکه در شهرستان های تالش و رضوانشهر وجود دارد و پرونده های رفع تصرف و اختلاف، در خصوص اراضی آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: اداره اوقاف تالش، مدیریت اوقاف شهرستان رضوانشهر را نیز بر عهده دارد و از سال ۸۴ تاکنون حدود ۱۲۰ هزار متر مربع از اراضی موقوفه که اغلب زمین زراعی بوده، از دست متصرفان خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود ۸۷۰ نیت وقف در موقوفات این شهرستان ها بیانگر آگاهی واقفان از نیازهای زمان زندگانی خویش است اما نیات واقفان معاصر اغلب به تامین هزینه‌های جاری مساجد و آئین‌های عزاداری امام‌حسین (ع) مربوط است.

  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش گفت: با احترام به نیات واقفان و عمل به آنها، برای تنوع نیات برحسب نیازهای روز جامعه تلاش می کنیم و در این راستا به همکاری رسانه ها نیاز است.

مندعلیزاده افزود: از هفته وقف سال قبل تا امسال ۷۰۰ نفر از زندانیان، قاریان و حافظان، دانش آموزان، همیاران پلیس، طلاب و بسیجیان در مسابقه حفظ و قرائت قرآن اداره اوقاف شرکت و ۵۴۰ نفر آنها امتیاز نیل به مرحله استانی را کسب کرده اند.

وی بیان کرد: ۲۶۴ مسجد در تالش و ۱۲۰ مسجد در رضوانشهر وجود دارد و برای یک هزار و ۱۰۰ عضو هیات امنای ۱۵۰ مسجد در ۶ بخش این شهرستان ها، حکم عضو هیات امنا صادر شده است.

وی آرامش بهاری، ضیافت الهی، عزاداری محرم، آئین یاس نبوی، محفل های انس با قرآن، مسابقات اذان و قرآن و مدیریت بقاع متبرکه را از طرح ها، برنامه ها و عملکردهای اداره اوقاف تالش عنوان کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اداره اوقاف و امور دانش آموزان زمین مسجد بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد