Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه های سوگواری در ۴۰ امامزاده و بقاع متبرک استان بوشهر برگزارمی‌شود. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت دهه آخر ماه صفر از استقبال مردم ولایت‌مدار این استان در برنامه‌های فرهنگی و عزاداری در امامزاده‌ها قدردانی کرد و اظهار داشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی در امام‌زاده‌ها و بقعه‌های متبرک استان بوشهر در ایام ماه محرم و صفر برگزار شد و مردم ولایت‌مدار از این برنامه‌ها استقبال چشمگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر در بقعه‌های متبرک خاطر نشان کرد: همزمان با شهادت امام رضا (ع) برنامه سوگواری در بیش از 40 امامزاده و بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: در حاشیه مراسم عزاداری خیمه‌های معرفت برپا می‌شود و مبلغان در این خیمه‌ها فعالیت فرهنگی و دینی دارند.

اسماعیل‌پور از پیاده‌روی بزرگ ولایت در دشتستان و جم خبر داد و افزود: پیاده‌روی مردم ولایت‌مدار در دشتستان در روز شهادت امام رضا(ع) به سمت شاهزاده امام‌زاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

وی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط مردم و خیران، سینه زنی و زنجیرزنی از دیگر برنامه‌های مردم عزادار در مسیر پیاده‌روی دشتستان دانست و گفت: با توجه به اینکه در هفته وقف هستیم و برنامه‌های اداره کل اوقاف با محوریت بقاع متبرکه اجراء می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از اجرای 200 برنامه فرهنگی در هفته وقف در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگ وقف، همایش یاوران وقف، نواختن زنگ وقف در مدارس و برپایی مراسم‌هایی در بقاع متبرک از جمله این برنامه‌ها است.

اسماعیل‌پور با اشاره به تجهیز و تعمیر مساجد و حسینیه‌های استان تصریح کرد: در یکسال گذشته تجهیز و تعمیر مساجد و حسینیه‌های استان اتجام شده که در این راستا 37 میلیارد ریال اعتبارات دولتی تخصیص یافته است.

وی، تعداد موقوفات استان بوشهر را 525 موقوفه دانست و افزود: موقوفات استان بوشهر از 461 به 525 موقوفه در یکسال گذشته رسیده است که در این مدت بیش از  80 موقوفه از سوی مردم نیکوکار استان بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تعداد رقبه‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد وگفت: تاکنون 5 هزار و 945 رقبه استان بوشهر در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

اسماعیل‌‌پور 60 درصد موقوفات استان را در عرصه روضه خوانی در وصف سید الشهداء امام حسین(ع) دانست و افزود: 40 درصد از موقوفات دیگر در عرصه قرآنی، کمک به فقرا، دانش آموزان نیازمند و ازدواج افراد نیازمند اختصاص دارد.

520 نفر از نخبگان قرآنی استان بوشهر در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کردند 6 هزار رقبه استان بوشهر در سامانه جامع موقوفات ثبت شد مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

وی، از راه‌اندازی شدن مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی افق در بقاع متبرک و مساجد خبر  داد و افزود: مرکز افق در بقاع متبرکه شاخص با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی  راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: برنامه‌های آرامش بهاری، مسابقات  قرآن، مراسمات مذهبی و  دیگر برنامه‌ها توسط اوقاف اجرا می‌شود که در راستای عمل به نیات واقفان است.

انتهای پیام/ ع

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند

دریافت 34 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6088704

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد