Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سید رحمان سیدزاده دادستان عمومی و انقلاب انزلی، در واکنش به ادعای رئیس سازمان محیط زیست درباره توقیف بدون دلیل طرح معروف به بایوجمی گفت: حدود ۶۰۰ صفحه اسناد و مدارک همراه مقالات در این باره وجود دارد که عمده آن به محیط زیست ارائه شده است و به نظر می‌رسد آن‌ها به تمام ادله آگاهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به طور مثال در جلسه‌ کمیته‌ مدیریت احیای این تالاب مصوب شد مجری طرح، از ستاد نانوی کشور برای این ماده مجوز لازم را اخذ کند و این ستاد در ۴ بند اعلام کرد این ماده استاندارد نیست و خطرات زیست محیطی برای منطقه دارد.

سیدزاده بیان داشت: تمام مدارک به محیط زیست ارسال شده است، اما این نهاد بدون اخذ مجوز لازم شروع به کار کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب انزلی با بیان اینکه تعداد زیادی اساتید دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران مخالفت شدید خود را با اجرای این طرح اعلام کرده‌اند، گفت: ما از محیط زیست خواستیم مدارک این طرح را به دادستانی ارائه کنند اما این نهاد به صورت گزینشی برخی از اسناد و مدارک را ارسال کرد.

او با بیان اینکه در هیچ جای دنیا این طرح اجرا نشده است، گفت: از سویی سازمان بین المللی جایکا صراحتا اعلام کرد به هیچ وجه این طرح اجرا نشود، چرا که نه تنها باعث هدر رفت هزینه بسیار خواهد شد بلکه خطرات اکولوژیک و زیست محیطی هم ایجاد خواهد کرد، این موضوع نیز به محیط زیست استان ارسال و ابلاغ شد.

سیدزاده تاکید کرد: از دیگر ادله‌های موجود اینکه ۳ آزمایشگاه معتبر کشور به نانو بودن آن اذعان داشتند این در حالی است که ناظر و مجریان طرح در مصاحبه خود اعلام کرده بودند دغدغه دادستان و اساتید در صورتی که نانو باشد درباره سرطان زا بودن درست است و حال اینکه محیط زیست ادعا می‌کند ادله کافی به آن‌ها ارائه نشده جای سوال دارد.

بیشتر بخوانید: 

برخورد شدید با متصرفان تالاب پایش شبانه روزی تالاب‌های گیلان برای حفاظت از پرندگان مهاجر پاکسازی تالاب سیاه درویشان صومعه سرا

دادستان عمومی و انقلاب انزلی افزود: ستاد نانوی کشور ضمن تقدیر از قوه قضاییه برای جلوگیری از اجرای طرح معروف به بایوجمی صراحتا مخالفت خود را برای اجرای آن اعلام کرده است.

این مقام قضایی گفت: خطرات ماده نانو دی اکسید تیتانیوم و نانو کلراید نقره که محیط زیست مورد استفاده قرار می‌دهد توسط بسیاری از اساتید دانشگاه تهران و کارشناسان اثبات شده است، اما آقایان مجری طرح معتقد بودند این ماده نانو نیست در حالیکه آزمایشات انجام شده نانو بودن این ماده را اثبات کرده و به همه آن‌ها ارائه شده است.

سیدزاده ضمن تاکید بر اینکه قوه قضاییه برای حفظ جان مردم با هیچ کس تعارفی ندارد، متذکر شد: رئیس کل دادگستری استان گیلان از این موضوع حمایت کرده‌ است و مدعی العموم با توجه به مقررات و ادله ارائه شده اجرای این طرح را توقیف کرد و چندین بار خطرات اجرای این طرح به محیط زیست اعلام شد.

 

انتهای پیام/پ

طرح معروف به بایوجمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دادستان کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است