Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:58:00 GMT

طرح بینایی‌سنجی برای ۱۰ هزار کودک گنبدی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۳۳۹۰

طرح بینایی‌سنجی برای ۱۰ هزار کودک گنبدی اجرا شد

محمدرضا فشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۸ هزار کودک سه تا ۶ سال جامعه هدف اجرای طرح بینایی‌سنجی در طول سال هستند که از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار کودک در روستاها و دو هزار کودک در شهر گنبدکاووس مورد سنجش قرار گرفتند.

وی افزود: برای اجرای این طرح یک پایگاه دائمی در مجاورت بیمارستان مطهری فعال است و دو تیم سیار نیز در اماکن محل تجمع کودکان سه تا ۶ سال مانند مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و خانه‌های بهداشت سطح شهرستان تا پایان سال اجرای را بر عهده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس ادامه داد: ۵۰ هزار ریال هزینه معاینه با دستگاه و ۳۰ هزار ریال هزینه معاینه با تابلو از خانواده‌ها برای هر کودک گرفته می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی، تیم‌های سیار بهزیستی متشکل از کارشناس‌های بینایی‌سنجی برای اجرای این طرح به روستاها نیز می‌روند.

فشایی گفت: از مجموع ۱۰ هزار کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته در گنبدکاووس ۹۰۰ نفر به اپتومتریست ارجاع شدند که حدود ۱۰۰ نفر از آنان دارای مشکلات تنبلی چشم تشخیص داده شدند که هزینه درمان این افراد از طریق معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گلستان پرداخت می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از تنبلی چشم و دیگر اختلالات بینایی از طریق تشخیص زودرس و مداخله به‌هنگام، باید در سنین کودکی آغاز شود تا بتوان با تمهیدات مختلف آن را درمان کرد، اما اگر این اتفاق نیفتد بعدها نتایج جبران‌ناپذیری در تمام عمر گریبانگیر کودکان خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی اضافه کرد: بهترین زمان تشخیص تنبلی چشم سنین بین سه تا ۶ سال است که اگر در این زمان تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

فشایی گفت: از مجموع هشت هزار و ۴۰۰ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان، ۱۰۹ نفر نابینای مطلق و هزار و ۱۶۷ نفر کم‌بینا هستند که برخی از آنان موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف به دست آورده‌اند و هم اینک ۱۹ دانشجو و ۳۸ دانش‌آموز کم‌بینا در گنبدکاووس مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: ۱۴ مهد روستایی و ۹ مهد در شهر گنبدکاووس تحت پوشش بهزیستی خدمات آموزشی را به کودکان سه تا ۶ سال ارائه ‌می‌دهند که یکی از جوامع هدف در طرح بینایی سنجی به حساب می‌آیند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس طرح غربالگری تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد

در رقابت‌های امروز جمعه هفتم اردیبهشت چابکسواران با ۶۷ راس اسب از نژاد‌های دوخون، تروبرد و ترکمن برای تاختن در ۸ دور ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ متری به میدان آمدند.

در پایان یونس اروکلی، محمدرضا نوری، رضا فهیمی، عبدالحلیم قبادی، بهرام بینایی، محمد صفا مختوم نژاد در ۲ دور و نادر صالح پور در دور‌های مختلف عنوان برتر را کسب کردند.


امروز مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی به چابکسواران برتر، مالکان و مربیان اهدا شد.

 روز نخست این مسابقات که روز چهارشنبه به سبب شرایط نامساعد جوی لغو شده بود، فردا شنبه هشتم اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد