Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:04:37 GMT

فراخوان دومین جشنواره موسیقی کیش

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۴۸۵۴

فراخوان دومین جشنواره موسیقی کیش

خبرگزاری آریا - دومین جشنواره موسیقی کیش با عنوان " موسیقی سواحل جنوب ایران، خلیج فارس تا دریای عمان" از سی ام آبان تا یکم آذر در کیش برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به سیاست سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه گردشگری و بوم گردی، امسال همزمان با گرامی داشت هفته وحدت، دومین جشنواره موسیقی کیش با رویکرد موسیقی غنی و جذاب ایرانی و سواحل فارس تا دریای عمان با مشارکت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهلت ارسال آثار به این جشنواره که در هفته وحدت و مصادف با میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد تا 10 آبان است.
حمید هادی دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی کیش با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره پیوند مردم با اصالت موسیقی جنوب و قابلیت هایی هنری که اکثر موزیسین ها و هنرمندان به دنبال آن هستند افزود: جزیره کیش به عنوان یک پایلوت فرهنگی و هنری می تواند در برگزاری جشنواره های مختلف در زمینه گردشگری هنری و فرهنگی، خود را برای مردم ایران و سایر نقاط جهان بشناسانند.
وی افزود: موسیقی ایرانی بسیار غنی و پر محتوی است و با زندگی مردم آمیخته شده و هیچ گاه از خاطره تاریخی حذف نخواهد شد و بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران، مایلند موسیقی ایرانی را به شیوه های تبار شناسی و قوم شناسی اقوام مختلف ایرانی بر اساس تاریخ صحیح آن بررسی کنند
گفتنی است نخستین جشنواره موسیقی کیش با عنوان نغمه های داوودی در دی ماه سال گذشته برگزار شد.
برای کسب اطلاعت بیشتر به تارنمای جشنواره به آدرس لینک www.festival.kish.ir مراجعه نمایید

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد