Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@09:29:24 GMT

همه کارگران بازداشت‌شده آذرآب آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۴۹۵۲

همه کارگران بازداشت‌شده آذرآب آزاد شدند

جواد صابری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در چند هفته گذشته تعدادی از کارگران آذرآب به دلیل مسدودسازی ریل راه‌آهن شمال به جنوب در تجمع اعتراضی بازداشت شده بودند که هم اینک تمام آنها آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در تجمع کارگران آذرآب ۲۱ نفر بازداشت شدند و ۲۰ نفر نیز به صورت خودمعرف در روزهای پس از تجمع بازداشت شدند که اواخر هفته گذشته ۳۹ نفر آنها آزاد شده‌ و سه نفر دیگر در بازداشت بودند که آن سه نفر نیز به قید وثیقه آزاده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب با بیان اینکه با توجه به نوع جرم تعیین شده برای کارگران نوع ضمانت آزادی از سوی مسوولان ذی‌ربط مشخص شده است، بیان داشت: خواسته این کارگران صنفی بوده و تنها برای تحقق مطالبات خود دست به تجمع زدند، اما فشارهای اقتصادی و مشکلات ناشی از کار موجب شده که خواسته خود را به غلط از مسیرغیرقانونی پیگیری کنند که نباید آنها را به چشم مجرم نگریست.

صابری گفت: از مسوولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف سهامدار اقدام کنند و بیش از این تعلل نکنند.

وی با اشاره به نامه تغییر مسوول حراست شرکت آذرآب بیان داشت: آقای سلیمانی مسوول حراست آذرآب همچون پدری دلسوز پیگیر مطالبات کارگران بوده و دستور تعیین سرپرست به جای وی، جای بسی شبهه و سوال است.

وی با اشاره به اینکه یک نفر از کارگران نیز روز شنبه خود را به پلیس امنیت معرفی کرده است، بیان داشت: کارگران بازداشتی آذرآب در اعتراض 28 مهرماه در مجموع ۴۲ نفر بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سرآشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟