Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله جلال الدین لطیفی گنبدی" از علمای وارسته استان همدان، گوهر ناشناخته ملایر در سن ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، "آیت الله جلال الدین لطیفی گنبدی" شنبه 4 آبانماه به دلیل کهولت سن در 93 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عالم ربانی در سال 1305 در روستای گنبد از توابع استان همدان در یک خانواده مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود.

این عالم جلیل القدر دروس مقدماتی علوم دینی را در محضر پدر بزرگوارش مرحوم آقا شیخ علی گنبدی  گذارنده و سپس برای تکمیل دورس حوزوی راهی حوزه علمیه همدان شد و توانست در این مکان نیز از محضر اساتیدی مانند آیت الله تالهی کسب فیض کند.

مقام معظم رهبری کلاس اخلاق کدام عالم دینی را توصیه می‌کردند؟وقف چاپخانه پاسدار اسلام توسط حجت‌الاسلام رحیمیان اثبات زهد و تقوای این عالم دینی استخوزستان|حوزه‌های علمیه باید نیازهای جامعه را در زمینه تربیت عالم دینی تامین کنند

"آیت الله جلال الدین لطیفی گنبدی" برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد و توانست طی چند سال از محضر آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی (ره) و صاحب تفسیر المیزان علامه طباطبایی کسب علم کند.

این عالم وارسته در ادامه زندگی پر فراز و نشیب خود راهی حوزعلمیه نجف شد و توانست از محضر اساتید برجسته این حوزه به ویژه آیت الله‌العظمی خویی و آیت الله سید محمد شاهرودی بهره‌های بسیار ببرد.

آیت الله گنبدی پس از بازگشت به قم به دستور آیت الله العظمی بروجردی راهی ملایر شد تا در این دیار به نشر معارف اسلامی و تبلیغ دین اسلام بپردازد. ایشان در حضور 53 ساله خود در دیار ملایر 45 سال در مسجد عاشورا و 8 سال در مسجد امام حسین(ع) شهرستان ملایر اقامه نماز کرده و در حوزه‌های علمیه امام حسن(ع)،  امیرالمومنین(ع)، حضرت ولی عصر(عج)  و امام رضا(ع) به تدریس علوم مختلف به ویژه اخلاق پرداخت.

وی در زمان حیات خود علاوه بر تربیت شاگردان برجسته و ارشاد مردم، درباره نهج البلاغه حضرت امیر(ع) نیز تقریراتی داشته است که بنا بر خواست خود ایشان تا کنون به چاپ نرسیده است.

با رحلت این عالم ربانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیامی را صادر کرد که به شرح ذیل است:

 درگذشت  آیت‌الله جلال الدین  لطیفی گنبدی از علمای برجسته استان همدان ، موجب تألم و تأثر شد. این  روحانی مهذب در سالیان عمر پربرکت خویش به تبیین و نشر معارف قرآن  و اهل بیت(ع) اهتمام داشتند.

درگذشت ایشان را به  مردم شریف شهرستان ملایر، روحانیت معزز،  دوستداران و به‌خصوص اهل بیت مکرمشان  تسلیت عرض کرده، از درگاه احدیت برای آن مرحوم، رحمت واسعه و برای بازماندگان‌صبر و شکیبایی طلب می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان آیت الله حبیب الله شعبانی نیز به مناسبت رحلت این عالم بزرگوار پیامی را بدین شرح صادر کرد:

در روزهای پایانی ماه صفر همزمان با ایام رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) عالم گرانقدر و فاضل آیت الله جلال الدین لطیفی گنیدی که عمر شریف خود را در راه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام سپری کرد، دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به محضر شریف حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) طلاب و علمای حوزه‌های علمیه و مردم مومن استان و سایر بازماندگان از درگاه حضرت احدیت  برای آن عالم فقید رحمت و مغفرت واسعه الهی و علو درجات  و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

استاندار همدان سید سعید شاهرخی نیز با صدور پیامی به مناسبت رحلت این عالم بزرگوار اظهار داشت:

و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ

ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته و استاد اخلاق حضرت آیت‌الله‌حاج آقا جلال‌الدین لطیفی گنبدی  که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نموده، موجب تاثر و تالم فراوان شد.

اینجانب رحلت آن عالم وارسته را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه و آحاد مردم شریف استان همدان به ویژه مردم ولایتمدار شهرستان ملایر که سال‌ها از رهنمود‌های وی بهره‌مند بودند و بالاخص خاندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، رحمت واسعه الهی برای آن فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

به گزارش تسنیم، علاوه بر نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان، امام جمعه ملایر، فرماندار ویژه ملایر، سرتیپ دوم پاسدار ناصر نانکلی فرمانده گروه رزمی مهندسی 43 امام علی(ع) نیز با صدور پیام هایی این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد

اکبر احدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس نوجوانان قهرمانی کشور اظهار کرد: از نظر فنی سطح مسابقات بالا بود و نفرات برتر جهت مسابقات قهرمان آسیا به اردو تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی افزود: استعدادهای خوبی را در این مسابقات شناسایی کردیم که قطعا آینده بوکس را خواهند ساخت.

سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان کشور با اشاره به میزبانی ملایر گفت: هیچ نقطه ضعف و کم و کاستی در این چند روزه من ندیدم و ملایر نمره قابل قبولی گرفت.

احدی خاطرنشان کرد: از تمام مدیران استان همدان و شهرستان ملایر برای فراهم کردن بهترین امکانات سپاسگذار هستیم.

وی با بیان اینکه تحول خوبی در رده‌های پایه بوکس ایجاد شده است، بیان کرد: ما در رده‌های پایه پشتوانه‌های خوبی داریم که نویدبخش روزهای خوب برای بوکس کشور است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشور عنوان کرد: امیدواریم با نگاه مقام عالی وزارت ورزش و کمیته المپیک در تزریق منابع مالی شاهد توسعه روزافزون بوکس باشیم.

کد خبر 6092627

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود