Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد همتی بعدازظهر دوشنبه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان به میزبانی این شورا بابیان اینکه جایگاه شهدا بسیار رفیع است و می‌بایست با برنامه‌ریزی‌های مناسب به برجسته کردن این جایگاه کمک کرد، تأکید کرد: ترویج فرهنگ شهادت یک وظیفه همگانی است.

وی بابیان اینکه تخصیص اعتبارات مناسب در حوزه فرهنگ از سوی شورای شهر سمنان یکی از اقدامات خوب در راستای ترویج و توسعه فرهنگی است، افزود: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا آماده همکاری در خصوص برنامه‌های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با ایثار، فداکاری و استقامت ایثارگران و شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر سمنان بابیان اینکه اجر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست، تأکید کرد: باید سعی کنیم تا برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را با محور شهدا اجرا کنیم.

همتی بابیان اینکه شهید همانند اقیانوسی از ایمان، ولایت‌مداری، شجاعت و شهامت در سایه مرزداری و رشادت است، گفت: باید جایگاه خاص برای بیان فرهنگ شهادت‌طلبی باید قائل بود که در این زمینه مدارس و مراکز آموزشی نقشی مهم دارند.

وی افزود: مستندسازی آثار شهدا با استفاده از ابزارهای هنری در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس به نسل جوان مؤثر است همچنین بی‌تردید همه ما نسبت به شهدا، ایثارگران و جانبازان مسئولیت داریم و باید نسبت به این موضوع احساس تکلیف کنیم.

عبدالرحیم فریدون رئیس ستاد بزرگداشت کنگره سه هزار شهید استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه در استان ۶۰۰ شهید دانش‌آموز شناسایی‌شده است، گفت: فرهنگ شهدا و آثاری درباره زندگی و آثار آن‌ها در حال تهیه است.

کد خبر 4757863

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی دفاع مقدس سمنان شهدا شورای شهر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان