Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@07:40:18 GMT

وقف، تجلی ایثار

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۵۷۰۷

وقف، تجلی ایثار

رحیم حق شناس جانباز و واقف اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: دو قطعه زمین خود یکی در خورزوق و دیگری در شاهین شهر را وقف کردم تا ساخت و ساز‌هایی در این زمین صورت گیرد و درآمد آن صرف نشر و ترویج قرآن، فرهنگ ۱۴ معصوم در اعیاد و مراسم‌های مذهبی شود.
او هدف خود را از وقف، ماندگار و جاودان بودن آن دانست و ادامه داد: وقف یک نوع صدقه جاریه است که ثواب آن برای واقف همیشگی خواهد بود، در مورد وقف موضوعی است که مردم از آن بی اطلاع هستند و فکر می‌کنند که وقف فقط برای کسانی که به نفع آن‌ها وقف شده اثر مثبت دارد، اما وقف در زندگی واقف هم بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در ابتدا واقف تاثیرات مثبت آن را حس نکند، اما حتما آثار و برکات آن در زندگی واقف نمایان خواهد شد.
حق شناس بیان کرد: وقف مالم را وظیفه‌ای می‌دانستم که خود را موظف به انجام آن کردم بعد از من هم متولی اداره اوقاف خواهد بود که از این وقف به خوبی نگهداری کنند و اگر غیر از این باشد در پیشگاه خداوند مسئول خواهند بود.

این واقف اصفهانی در مورد توصیه به دیگران در مورد وقف اظهار داشت: به همه مردم توصیه می‌کنم هرگونه که می‌توانند بدون مشخص بودن حد و حدود حتی به اندازه یک مداد از مال خود وقف کنند، چون وقف صدقه همیشگی است و خیراتی است که انسان می‌تواند در این دنیا مشخص کند تا بعد از فوت برای او محاسبه شود.

حق شناس ادامه داد: در زمان وقف مالم به روایاتی که از قول پیامبر (ص) نقل شده فکر می‌کردم، ایشان فرمودند که ثواب بخشش در زمان زندگی هر چند اندک بهتر است از خیرات پس از مرگ، از همین رو دل کندن از مال در راهی که ثواب و منفعتش به دیگران برسد بسیار مهم است و امیدوارم کسانی که می‌توانند و حتی اگر در توان ندارند هم در حد اندک با وقف باقیات و صالحاتی برای خود به جای گذارند تا در دریای پایان ناپذیر وقف هم خود در دنیا و آخرت منتفع شوند و هم خیر و منفعتی به دیگران برسد.

انتهای پیام/ی     وقف،حسنه ای ماندگار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله یدالله صفری ظهر یکشنبه با حضور در مدرسه علمیه تخصصی ولیعصر در آئین گرامیداشت مقام معلم با اشاره به تبیین ارزش و جایگاه معلم اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگ‌تر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است.

وی با بیان اینکه معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی هستند، افزود: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گران‌بهاترین امانت الهی باشد پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار است چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان بهری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

آیت الله صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6097055

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • مادری که عمرش را پای معلم شدن دختر ناشنوایش گذاشته است
  • تفال به حافظ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد...
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر