Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آمارهای مربوط به بخش صدور کارت بازرگانی، تسهیلات، گواهی امضای الکترونیکی، برق مصرفی مشترکین صنعتی، مجوزها و پروانه‌های صادره آذربایجان‌غربی را در زیر بخوانید.

جوازهای تاسیس صادره

در ۵ماهه نخست امسال ۲۳۳ جواز با سرمایه ۸۵۴۵.۲میلیارد ریال و با اشتغال ۴۰۶۴نفر برای آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸درصد رشد داشته ولی از لحاظ سرمایه ۱۷.۴ و از لحاظ اشتغال ۱۳.۵درصد کاهش یافته است.
این درحالیست که میانگین کشوری رشد ۱۸.۷درصدی از لحاظ تعداد، رشد ۲۲.۹درصدی از لحاظ سرمایه و رشد ۱۹.۸درصدی از لحاظ اشتغال بوده است.
آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد در رتبه هجدهم، از لحاظ سرمایه در رتبه بیست‌وششم و از لحاظ اشتغال در رتبه بیست‌ویکم کشور قرار گرفته است.

اما در بین مناطق آزاد، منطقه آزاد ماکو در طی این مدت با ۲۸ جواز صادره با سرمایه ۱۸۲۴.۷میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۹۵نفر بترتیب شاهد کاهش ۱۵.۶، ۲۵.۵ و ۲۵.۴ داشته است و در بین مناطق آزاد کشور وضعیت قابل قبولی داشته است.

کل پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره

در ۵ماهه نخست امسال ۱۰۰ پروانه با سرمایه ۲۰۷۲.۵میلیارد ریال و با اشتغال ۷۴۴نفربرای آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۶۱.۳درصد از لحاظ سرمایه ۲۶۵.۶درصد و از لحاظ اشتغال ۴۸.۸درصد رشد داشته است.
این درحالیست که میانگین کشوری رشد ۸.۴درصدی از لحاظ تعداد، کاهش ۴۱.۷درصدی از لحاظ سرمایه و کاهش ۸.۱درصدی از لحاظ اشتغال بوده است.
آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد در رتبه یازدهم، از لحاظ سرمایه در رتبه هفدهم و از لحاظ اشتغال در رتبه شانزدهم کشور قرار گرفته است.

اما در بین مناطق آزاد، منطقه آزاد ماکو در طی این مدت با ۱۴ پروانه صادره با سرمایه ۲۵۴.۲میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۵نفر بترتیب شاهد کاهش ۲۲.۲، ۸۴.۷ و رشد ۳.۴درصدی اشتغال داشته است و در بین مناطق آزاد کشور وضعیت قابل قبولی داشته است.

پروانه‌های بهره‌برداری ایجادی صادره

در ۵ماهه نخست امسال ۴۴ پروانه با سرمایه ۷۶۵میلیارد ریال و با اشتغال ۴۲۸نفر برای آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۰۰درصد از لحاظ سرمایه ۱۷۳.۲درصد و از لحاظ اشتغال ۷۱.۹درصد رشد داشته است.
این درحالیست که میانگین کشوری رشد ۵.۴درصدی از لحاظ تعداد، کاهش ۷۰.۹درصدی از لحاظ سرمایه و کاهش ۱۰.۹درصدی از لحاظ اشتغال بوده است.
آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد در رتبه یازدهم، از لحاظ سرمایه در رتبه بیستم و از لحاظ اشتغال در رتبه پانزدهم کشور قرار گرفته است.

اما در بین مناطق آزاد، منطقه آزاد ماکو در طی این مدت با ۸ پروانه بهره برداری ایجادی صادره با سرمایه ۲۵۰.۴میلیارد ریال و اشتغال ۱۶۷ نفر بترتیب شاهد کاهش ۵۵.۶، ۸۴.۹ و ۴۳.۴ درصدی اشتغال داشته است و در بین مناطق آزاد کشور وضعیت نسبتا قابل قبولی داشته است.

پروانه‌های بهره‌برداری توسعه‌ای صادره

در ۵ماهه نخست امسال ۵۶ پروانه با سرمایه ۱۳۰۷.۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۳۱۶ نفر برای آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۴۰ درصد از لحاظ سرمایه ۳۵۵.۷درصد و از لحاظ اشتغال ۲۵.۹درصد رشد داشته است.
این درحالیست که میانگین کشوری رشد ۱۱.۹ درصدی از لحاظ تعداد، رشد ۱۲۹.۵ درصدی از لحاظ سرمایه و کاهش ۳.۸درصدی از لحاظ اشتغال بوده است.
آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد در رتبه هشتم ، از لحاظ سرمایه در رتبه یازدهم و از لحاظ اشتغال در رتبه هفدهم کشور قرار گرفته است.

اما در بین مناطق آزاد، منطقه آزاد ماکو در طی این مدت با ۶ پروانه بهره برداری توسعه ای صادره با سرمایه ۳.۸میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۸نفر صادر شده است.

مجوزهای معدنی

در ۵ماهه نخست امسال ۳۳ پروانه اکتشاف برای استان آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
این درحالیست که میانگین کشوری کاهش ۳.۳ صدور پروانه اکتشاف را نشان می‌دهد.
آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد پروانه اکتشاف صادره بعد از استان کرمان در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

پروانه‌های اصناف

در ۵ ماهه نخست امسال ۵۸۴۹مجوز صنفی در استان آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷درصد رشد یافته است.

همچنین مجموع اتحادیه‌های صنفی استان تا پایان مرداد ۲۲۳ واحد بوده ضمن اینکه در مجموع ۹۰۶۱۶ واحدصنفی دارای مجوز در آذربایجان‌غربی فعالند که از این تعداد ۱۷۹۶۱ واحد تولیدی، ۴۳۸۸۷ واحد توزیعی، ۱۷۰۲۵ واحد فنی و ۱۱۷۴۳ واحد خدماتی هستند.
برای این تعداد واحد در استان، ۶۳۱۹۹ کارت‌خوان صادر شده است.

همچنین ۱۱ اتحادیه صنفی فاقد اعتبار در آذربایجان‌غربی وجود دارد و ۱۳۶۵۲واحد صنفی دارای پروانه کسب و فاقد اعتبار در استان وجوددارد.

کارت بازرگانی

در ۵ ماهه نخست امسال ۷۴ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی ارومیه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۵درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه ۱۵۹ کارت نیز تمدید شده که رشد ۲.۶درصدی را نشان می دهد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

در ۵ ماهه امسال، ۲۰۶۸ گواهی امضای الکترونیکی در آذربایجان‌غربی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد رشد داشته است.

تسهیلات

بنا به آمار اعلامی، تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰% در راستای اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مرداد ۱۳۹۸ برای استان آذربایجان‌غربی به شرح زیر است:

تعداد ۶۳۵ فقره ثبت‌نام، تعداد ۴۵۲فقره با مبلغ ۳۵۶۹میلیارد ریال معرفی به بانک، ۸۳ فقره با مبلغ ۱۲۹۰میلیارد ریال فرآیند رونق، ۳۱۸۸فقره با مبلغ ۸۷۵۹میلیارد ریال مستقیم بانکی، ۷۳ فقره با مبلغ ۱۱۳۲میلیارد ریال انتقالی از سال ۹۷، ۳۳۴۴فقره با مبلغ ۱۱۱۸۱میلیارد ریال مجموع پرداختی و ۸ فقره با مبلغ ۳۵۸میلیارد ریال در مرحله نظارت هستند.

همچنین آمار تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره۱۸) از ابتدای اسفند ۱۳۹۷ تا پایان مرداد ۱۳۹۸ در آذربایجان‌غربی، ۱۳۰فقره ثبت‌نام بوده که از این تعداد ۵۵ فقره با مبلغ ۲۲۷۸میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

برق مصرفی مشترکین صنعتی متوسط و کوچک

براساس آمار اعلامی وزارت صمت، ۴۷۶۳۲۰مگاوات ساعت در ۴ ماهه نخست امسال در آذربایجان‌غربی توسط مشترکین صنعتی متوسط و کوچک، برق مصرف شده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳.۹درصد رشد داشته است.

برای مشاهده آمار تکمیلی (اینجا) کلیک کنید.

46

کد خبر 1315128

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان غربی رشد اقتصادی رکود اقتصادی سرمایه گذاری صنعتی کارت بازرگانی معدن ابوبکر البغدادی داعش ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سینمای ایران لیگ برتر نوزدهم سوریه عراق باشگاه استقلال محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و مطالعه تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی‌تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب‌بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا باعدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار
  • بررسی و مطالعه تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران