Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@23:00:50 GMT

جزئیات تغییرات دریافت معاینه فنی خودرو

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۷۲۶۴

‍‍‍‍‍‍

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران اعلام کرد: خودرو‌های تولید ۸۳ به بعد مانند حدود مجاز قبلی بررسی می شوند و برای ارزیابی خودرو‌های قدیمی‌تر هم تسهیلاتی قائل شده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین مقدم در گفتگوی ۱۸:۳۰ درباره تغییرات دریافت معاینه فنی خودرو گفت: آنچه که در برخی رسانه‌ها اعلام شده که شیوه دریافت معاینه فنی سختگیرانه شده این طور نیست، بلکه از ابتدای ابان ماه در این تغییرات شاخص لامبدا (نسبت میزان اکسیژن به سوخت) حذف شده است؛ که صورت سیستماتیک از ابتدای آبان ماه این تغییرات در سامانه ملی معاینه فنی سیمفا اعمال و اصلاح شده است و کلیه خودرو‌ها براساس حدود مجاز جدید مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او از مزایای این طرح گفت: در این باره برای نخستین بار تکلیف خودرو‌های برقی، هیبریدی، سنگین و گازسوز مشخص شده است.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با بیان اینکه کلیه خودرو‌ها بر اساس حدود مجاز جدید مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند، توضیح داد: در این حدود مجاز اعلامی تنها شاخص "لامبدا" تغییر کرده است.

او سپس به پیش بینی سه رنگ زرد، سبز و آبی در معاینه فنی اشاره و خاطرنشان کرد: این سه رنگ نشان دهنده معاینه فنی معمولی، برتر و ویژه است و از آماده شدن زیرساخت‌ها برای کلان شهر‌ها حکایت دارند که طی ان کلان شهر‌ها می توانند از یکی از حدود مجاز ابلاغ شده با فراوانی رنگ ابی استفاده کنند.

مقدم سپس با دسته بندی خودرو‌ها به دو گروه تولید ۸۳ به بعد و خودرو‌های تولید پیش از ۸۳ گفت: خودرو‌های تولید ۸۳ به بعد شامل همان حدود مجاز قبلی هستند و برای خودرو‌های قدیمی‌تر تسهیلاتی قائل شده ایم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان محیط زیست دیگر میهمان برنامه اعمال سختگیرانه در معاینه فنی خودروها را از دلایل اصلی بهبود کیفیت هوا دانست.

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معاینه فنی خودروها آلاینده هیبریدی برقی کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین صفحات منتشر کننده این فیلم نوشته‌اند که گزارشات اولیه حکایت از سلامت کامل یسنا دارد.

کد خبر 848961 برچسب‌ها استان گلستان خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • واکنش هواداران استقلال به تغییرات این تیم | حال و هوای متفاوت طرفداران آبی ها در کمپ ناصر حجازی | تصاویر
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو