Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:35:47 GMT

خدمات بیمه سلامت برای بیماران کردستانی کافی نیست

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۷۷۴۵

خدمات بیمه سلامت برای بیماران کردستانی کافی نیست

مراسم تجلیل از فعالان فعالان عرصه سلامت استان در حالی مطرح شد که گله‌مندی‌هایی مبنی بر اینکه خدمات بیمه سلامت در کردستان کافی نیست. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل بیمه سلامت استان در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموستا فایق رستمی, نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم  ضمن تبریک هفته بیمه سلامت اظهار داشت: پیروی از دستورات اسلام و قرآن بهترین سلامت را برای انسان به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: آیات قرآن یک مرکز و عالمی از بهداشت برای جامعیت بشریت دارد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: با بررسی تاریخ متوجه بی‌اطلاعی اروپا نسبت به موضوع قرنطینه در زمان طاعون و مرگ صدها نفر خواهیم شد.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره بر عدم رفع حاجت در مسیر تردد مردم، مرکز تجمع انسان و آب روان تاکید داشت.

ماموستا رستمی رسالت کارکنان حوزه سلامت را همچون عبادت دانست و افزود: بیمه سلامت امروز با خدمات خود سلامت خانواده‌‌ها حفظ کرده است.

کردستان| اجرای طرح هم‌پوشانی به صرفه‌جویی 5 هزار میلیارد تومانی در حوزه منابع منجر شد150 هزار کردستانی صاحب دفترچه بیمه می‌شوندبیش از 50 درصد زنجانی ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

فرانک قدسی, مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت همواره خدمات فراوانی را به نیازمندان جامعه ارائه می‌دهند.

وی افزود: برای صیانت از بیمه‌شدگان باید از تکنولوژی و فناوری روز استفاده کرد چراکه ارائه خدمات به بیماران مضاعف می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم ساز و کار استفاده از فناوری به‌روز جهت ارائه خدمات به شهروندان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: همگان باید در راستای فرمایش حضرت آقا مبنی بر اینکه درد، تنها دغدغه بیمار باشد, گام برداریم.

قدسی گفت: خانواده‌های بیمار انتظار دارند دیگران یاری آنها باشند, بنابراین یاری رساندن به خانوادههای محروم باید مضاعف باشد.

وی اظهار کرد: گاها خدمات بیمه به شهروندان مکفی نبوده و بارها شاهد عدم خرید دارو بیماران هستیم چراکه دارو موجود نبوده یا شامل بیمه نمی‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان کردستان با تاکید بر اینکه باید بهبود خدمات و شاخص سلامت را مدنظر داشته باشیم, تاکید کرد: رسانه‌ها باید برای آگاهی دادن به جامعه، پل ارتباطی بین مسئولان حوزه سلامت و مردم بوده و اهمیت بیمه سلامت را در جامعه نشان داده تا ارائه خدمات محقق شود.

قدسی با ذکر اینکه طرح‌های خوبی در حوزه سلامت در استان اجرا شده که طرح موفق کنترل فشار خون نمونه‌ای از آن است; کنترل فلج اطفال، دیابت و توجه به سبک زندگی در جامعه به خصوص در روستاها را ضروری اعلام کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان یادآور شد: متاسفانه بیماری‌های قلبی بهدلیل عدم آگاهی, بیشترین آمار مرگ و میر کشور است که می‌توان با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی این بیماریها را کنترل کرد.

انتهای پیام/ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ۱۰ هزار بیمار خاص در این استان تحت پوشش و مشمول حمایت‌های بیمه سلامت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، نورالدین رحیمی روز چهارشنبه گفت: بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در سال جاری از 70 هزار میلیارد ریال به 90 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: 10 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی 61 هزار مرتبه بوده است، یادآور شد: بیش از 530 میلیارد ریال بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه 107 بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق است، گفت: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته فقط چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه در این دولت 27 بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده است، افزود: بر این اساس وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند هزینه درمان رایگان بوده و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز حمایت‌های 100 درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان 450مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند