Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@16:45:58 GMT

قرص‌های ضدبارداری برای مردان تولید می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۸۵۸۹

رویداد۲۴  بیش از نیم قرن است که دانشمندان بر روی قرص ضدبارداری مردان تحقیق می‌کنند. تعداد این قرص‌ها در داروخانه‌ها محدود است.

کمبود بودجه و احتمالا بی‌علاقگی مردان به مصرف این قرص‌ها باعث شده که این دارو هرگز به صورت انبوه تولید نشود؛ انگار انتظار عمومی این است که زنان همچنان مسئولیت باردار نشدن را برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال پژوهش‌ها نشان می‌دهند چنانچه این قرص‌ها در دسترس باشد بسیاری از مردان از آن استفاده می‌کنند.

در یک نظرسنجی، یک سوم از مردان بریتانیایی که رابطه جنسی دارند گفته‌اند که از روش‌های هورمونی پیشگیری مانند قرص یا ایمپلنت استفاده می‌کنند که این میزان برابر با تعداد زنان بریتانیایی است که از چنین روش‌هایی استفاده می‌کنند.

از هر ده نفر که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند هشت نفر عقیده داشتند که پیشگیری از بارداری باید یک مسئولیت مشترک باشد. در همین حال، ۷۷ در صد از مردان آمریکایی بین ۱۸ تا ۴۴ سال علاقه‌مندند که برای جلوگیری از بارداری روشی به جز کاندوم یا وازکتومی را امتحان کنند.


شایع‌ترین روش پیشگیری از بارداری در جهان چیست؟

بر پایه یک پژوهش سازمان ملل، بیش از یک سوم زوج‌ها در سراسر جهان به هیچ وجه از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده نمی‌کنند، اما در بین استفاده کنندگان، دارو‌های ضد بارداری زنان با اختلاف زیادی رایج‌ترین انتخاب است.

نزدیک به ۱۹٪ از زنانی که ازدواج کرده اند به روش عقیم سازی اعتماد دارند، ۱۴٪ از حلقه ضد بارداری، ۹٪ از قرص و ۵٪ از روش تزریق استفاده می‌کنند.

روش‌های پیشگیری که ویژه مردان است از اقبال کم تری برخوردارند. ۸٪ مردان از کاندوم و تنها ۲ درصد از وازکتومی استفاده می‌کنند.

همیشه اینگونه نبوده است

پیش از تولید قرص، مردان مجبور بودند به عنوان مثال با استفاده از کاندوم در پیشگیری از بارداری شرکت کنند.

هنگامی که قرص‌های ضد بارداری زنان در اوایل دهه ۱۹۶۰ در دسترس همگان قرار گرفت، نخستین بار زنان توانستند بارداری خود را بدون آگاهی یا درگیری با همسران خود کنترل کنند.

امروزه بیش از ۱۰۰ میلیون زن درسراسر جهان از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند. پیشگیری با قرص رایج‌ترین شکل پیشگیری از بارداری در اروپا، استرالیا و نیوزلند است. درآفریقا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی دومین روش جلوگیری و در آسیا سومین روشی است که بین زنان رایج است.

چرا هنوز قرص‌های ضدبارداری برای مردان نداریم؟

در حالی که قرص‌های ضد بارداری زنان ظرف مدت ده سال به تولید انبوه رسید و در دسترس همگان قرار گرفت، چرا این کار در مورد قرص‌های پیشگیری از باروری مردان که برای نخستین بار در دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار گرفت، اینقدر به درازا کشیده است؟

کمبود بودجه واحتمالا بی‌علاقگی مردان به مصرف این قرص‌ها باعث شده که این دارو هرگز به صورت انبوه تولید نشود. برخی دانشمندان بر این باورند که تولید دارو‌های ضد باروری مردان از نظر علمی پیچیده‌تر از دارو‌های ضد بارداری زنان است.

قرص‌های ضد باروری مردان در حالی تولید اسپرم را کنترل می‌کنند که سطح هورمون‌های مورد نیاز برای این کار می‌تواند عوارضی جانبی در پی داشته باشد. این نکته را نیز نباید از نظر دورداشت که عوامل اجتماعی و اقتصادی نیز در این موضوع موثرند.

امروزه رشته‌های مرتبط با علوم باروری و دارویی بیشتر بر بدن زنان متمرکز شده اند. برای نمونه؛ تقریباً همه می‌دانند که متخصص زنان و زایمان چه کاری انجام می‌دهد، اما کمتر کسی به درستی می‌داند که یک آندرولوژیست یا پزشک متخصص سیستم تناسلی مردان چه می‌کند.

'کار زنانه'؟

از آنجایی که عموما جلوگیری از بارداری یک "کار زنانه" شناخته می‌شود، این فرضیه وجود دارد که مردان از روش‌های جلوگیری از باروری استفاده نخواهند کرد.

با این حال کلیشه‌های جنسیتی در حال تغییر است، و امروزه مردان بیشتر در مسئولیت‌های خانه و تربیت کودکان مشارکت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردان جوان تر، تحصیل کرده ها، اقشار مرفه احتمالاً پیشگیری از بارداری را یک مسئولیت مشترک تلقی می‌کنند. با وجود فراوانی و در دسترس بودن قرص‌های پیشگیری برای مردان، استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شود.

در حالی که نزدیک به ۲۰۰ سال از ابداع عمل وازاکتومی مردان می‌گذرد، عقیم سازی زنان با وجود تاثیر کمتر، هزینه بیشتر و عوارض جانبی پیچیده تر، همچنان ده برابر بیشتر از وازکتومی مردان انجام می‌شود.

برچسب ها: رویداد24 ، قرص ضدبارداری مردان ، تولید قرص‌های ضدبارداری برای مردان ، کمبود بودجه ، بی‌علاقگی مردان به مصرف این قرص‌ها ضد بارداری سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قرص ضدبارداری مردان کمبود بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟