Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@12:24:32 GMT

صنعت چرم مصنوعی به مشکل خورد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۸۸۰۹

به گزارش اکوفارس، علیرضا ملک پور در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان چرم مصنوعی با مشکلات متعددی در امر تولید دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: 40 درصد مواد اولیه واحدهای تولیدی از محل واردات تأمین می‌شود و ما مجبوریم سیستم های تو در توی وزارت صنعت را طی و در نهایت مجوز واردات با ارز آزاد را دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه براین بخشی از مواد اولیه داخلی ما در بازار داخلی تأمین می‌شود، افزود: تعدادی از تأمین کنندگان صنعت چرم مصنوعی مدعی هستند مواد خود را با دلار 14تا15 هزار تومانی وارد کرده و نمی‌توانند کاهش قیمت را در محصولات خود اعمال کنند ما نیز مجبوریم این مواد اولیه را با قیمت گران خریداری کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران با تأکید براینکه قیمت پارچه مورد استفاده صنعت چرم مصنوعی ارزان نشده و هنوز با قیمت‌های گران در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما امروز در گرفتاری عجیبی قرار گرفته ایم پتروشیمی‌ها نیز به بهانه قیمت‌های جهانی حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و همین موضوعات باعث شده حجم بستانکاری تولیدکنندگان افزایش پیدا کند و حتی تعدادی از شرکتها مجبور به تعطیلی شوند چرا که منابع کافی برای گردش فعالیت خود ندارند.

ملک پور به عنوان یک تولیدکننده چرم مصنوعی که با قطعه سازان خودرو مشارکت می‌کند، گفت: در طول شش ماه گذشته یک ریال هم دریافت نکرده‌ام. قطعه سازان می‌گویند خودروسازان به ما منابعی پرداخت نکرده‌اند تا پولهای شما را پرداخت کنیم. این وضعیت برای ما بسیار سخت است.

وی با تأکید براینکه باید رئیس کل بانک مرکزی اقدامات لازم را برای مدیریت بازار اعمال نماید، تصریح کرد: شرکت های صنعتی سوپرمارکت نیستند که هر روز قیمتهای خود را تغییر دهند در صورت تغییر قیمت‌ها ما شرکای خود را از دست می‌دهیم بازار باید به سمت ثبات حرکت کند تا فعالیت برای تولید کننده به صرفه باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران اضافه کرد: در حال حاضر 50 شرکت مدعی تولید چرم مصنوعی در کشور هستند که در این میان 35 شرکت شناخته شده و با ظرفیت 20 درصدی فعالیت می‌کنند. مابقی واحدها نیز شیفت کاری خود را کاهش داده و به سمت تعطیلی می‌روند.

ملک پور با تأکید براینکه امسال باید موضوع رونق تولید مورد توجه بسیاری از بخش‌ها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: در عمل ما شاهد اتفاقی در بازار نیستیم و گرفتاری تولیدکننده هر روز افزایش پیدا می‌کند نمی‌توانیم گردش مالی خود را رونق داده و تأمین نقدینگی را انجام دهیم از طرف دیگر سیستم بانکی نیز با سودهای بسیار بالا محل خوبی برای تأمین نقدینگی ما نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد و هزینه‌های شرکت برق تراز نبوده و از نظر اقتصادی این نهاد با مشکلات درآمدی روبرو است.

ابوالفضل ابوترابی، امروز(شنبه، هشتم اردیبهشت ماه) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکت برق استان اصفهان، اظهار کرد: درآمد وزارت نیرو از فروش تولید برق نسبت به هزینه‌های تأمین این انرژی بسیارکم بوده و این موضوع باعث شده تا ناترازی ایجاد و در مسیر کار با مشکل روبرو شوند.

وی معتقد است شرکت برق به یک نهاد ورشکسته تبدیل شده چراکه در تأمین هزینه‌ها با مشکل روبرو است و همین موضوع مانع از راه‌اندازی نیروگاه‌ها و توسعه خدمات می‌شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس ادامه داد: حل مشکل تأمین برق کشور نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت اقتصادی و چشم‌انداز روشن برای این حوزه بوده تا علاوه بر تأمین هزینه‌ها مشکل بخش‌های اقتصادی و خانگی رفع شود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های جدید صنعتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده‌اند، افزود: برق مورد نیاز آن‌ها باید توسط وزارت نیرو تأمین شود.

ابوترابی مشارکت بین فعالان صنعتی در احداث پست‌های برق‌رسانی و تولید انرژی پاک را مهم خواند و یادآور شد: وزارت نیرو باید زمینه‌های مشارکت و همکاری‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک‌های جدید صنعتی در تیران و کرون و توسعه کشت گلخانه‌ای در این منطقه تصریح کرد: ۱۲۰۰ مورد درخواست مراکز تولیدی اقتصادی در بخش صنایع و کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که بر اساس برآورد اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به اعتقاد این نماینده مجلس وزارت نیرو در یک مقطع زمانی کوتاه‌مدت قادر به تأمین آن نیست و حل این مشکل با مشارکت تشکل‌های صنفی مرتبط با صنایع و کشاورزی قابل رفع خواهد بود.

ابوترابی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های انرژی غیرقابل‌ انکار است، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از دانش‌های نوین در تولید و مصرف بخش زیادی از کمبودها را جبران می‌کند از این رو شرکت‌های نیرو و گاز باید برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری