Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@01:38:06 GMT

چگونه واژن سالمی داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۹۲۸۸

چگونه واژن سالمی داشته باشیم؟

خبرگزاری آریا -

ماهیچه های واژن قابل تقویت شدن هستند
شستشوی واژن پس از نزدیکی به کم شدن شانس بروز عفونت کمک می کند. باید سعی کنید واژن را خشک نگه دارید زیرا رطوبت عامل اصلی عفونت است.
واژن چیست؟
واژن یا مهبل مجرایی به طول چند سانتی متر در بخش درونی در دستگاه تناسلی زنانه است که مدخلی به بخش خارجی دستگاه تناسلی( فَرْج) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واژن در امیزش جنسی و زایمان کاربرد دارد.
واژن قسمتی از دستگاه تناسلی زنان است که نقش مهمی را در تولید مثل و سیستم های هورمونی اجرا می کند، واژن مخاطی دارد که پ هاش را متعادل نگه داشته و از وارد شدن باکتری های مضر و ویروس ها جلوگیری می کند دیواره های آن از فیبر درست شده و الاستیسیته دارد به همین دلیل عملکرد بالایی دارد؛ راهی برای خارج شدن مایعات است و درگردن آن مخاط و صدها عصب دارد که مرکز شهوت و برانگیخته شدن جنسی بشمار می رود.
دانستنیهایی درباره واژن
- یکی از واقعیت های جالب که باید بدانید این است که ماهیچه های واژینال قابل تقویت شدن هستند پس بهتر است بطور منظم روی ناحیه لگن ورزش داشته باشید، این تمرینات خطر مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار افتادگی رحم را کاهش میدهد در حقیقت از هر 3 خانم یک نفر پس از یائسگی دچار اینگونه اختلالات میشوند.
- طول کانال واژن، خیلی زیاد نیست. بطور میانگین کانال واژن 7 تا 14 سانتیمتر طول دارد. در صورتی عینی میخواهید بفهمید، تقریبا طول دستتان است. اما کانال واژن شما می تواند در حالت های خاص، مثل حین رابطه جنسی و زایمان تغییر شکل دهد.
- واژن تمامی زنان به یک شکل نیست. لب های فرج، کلیتوریس، و تمام بخش های دیگر اندام تناسلی شما منحصر به فرد هستند. لُب های فرج شما امکان دارد نامتقارن باشند، یا امکان دارد کلیتوریس شما کوچک باشد. پوست در این ناحیه امکان دارد حتی روشن تر یا تیره تر از رنگ کلی پوست شما باشد. هرچند امکان دارد اندازه و شکل متوسط وجود داشته باشد، اندام تناسلی همگی حقیقتا مختلف هستند!

بطور میانگین کانال واژن 7 تا 14 سانتیمتر طول دارد
راهکارهایی برای داشتن واژن سالم
زمان خشک کردن واژن، دستمال را از جلو به عقب بکشید
شما باید سعی کنید واژن را خشک نگه دارید زیرا رطوبت عامل اصلی عفونت است. همیشه واژن را با دستمال کاغذی ساده، نرم و بدون بو از قسمت جلو به عقب خشک کنید. درصورتی که در جهت مخالف این کار را انجام بدهید، ممکن است که باکتری های مضر( یا مواد داخل مدفوع) را از مقعد به سمت واژن بکشید.
برای بهداشت واژن بعد از مقاربت بدن تان را شست و شو دهید
شستشوی واژن پس از نزدیکی به کم شدن شانس بروز عفونت کمک می کند. این کار باکتری هایی را که امکان دارد در طول رابطه ی جنسی وارد واژن شوند، از بین می برد. شست و شو پس از رابطه ی جنسی در حقیقت یک کار درست برای شما و شریک زندگیتان است.
به طور منظم این ناحیه را اصلاح کنید
هر چه موها کوتاه تر باشند، احتمال پیدایش عفونت و بوی بد در این ناحیه کمتر است. به همین دلیل است که باید دائم موهای این قسمت را اصلاح کنید.
به دوش واژینال نه بگویید
شما باید به هر قیمتی که شده از دوش واژینال خودداری کنید چون شامل مواد شیمیایی است که باکتری های سالم را شستشو می دهند. این باکتری ها باعث میشوند که واژن دور از قارچ و دیگر عفونت ها بماند. در صورت لزوم، میتوانید روغن های ضروری مثل اسطوخدوس یا روغن گل رز را در ترکیب با آب و حتی روغن نارگیل استعمال کنید. این روغن ها به پوست آسیب نمی رساند.
رابطه جنسی به سلامت واژینال کمک می کند
داشتن رابطه جنسی سالم یکی از ورزش های خوب برای این عضواست، در حقیقتخانم هایی که زمان زیادی رابطه جنسی نداشتند ماهیچه های آنها بیشتر از قبل منقبض می شود و باعث می شود در آینده نزدیکی دردناکی داشته باشند ؛ جا دارد بگوییم مصرف مشروبات الکلی به بافت های درونی واژینال آسیب میزند و انعطاف آن را کاهش میدهد که بخشی از مشکلات مربوط به این مسئله است.
از کاندوم استفاده کنید
کاندوم در کنار جلوگیری از حاملگی و بیماری های منتقله از راه ارتباط ی جنسی، به حفظ سطح pH مهبل هم کمک می کند تا باکتری های سالم بتوانند زنده بمانند و رشد کنند.
برای بهداشت واژن از پوشیدن لباس های خیلی تنگ خودداری کنید
واژن زمانیکه خشک است(البته نه در زمانی که قرار است رابطه جنسی داشته باشید!) و زمانیکه کمی جا برای جریان داشتن هوا هست، در بهترین وضعیت خود قرار دارد. بدین ترتیب از پوشیدن شلوار خیلی تنگ به مدت طولانی پرهیز کنید.
گردآوری: بخش سلامت بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوینس: توخل نگرش متفاوتی دارد

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا می‌شود. در رابطه با دوران او در این باشگاه نظرات متفاوتی وجود دارد اما قطعا یکی از جالب‌ترین‌ها از سوی رئیس باشگاه مونیخی است.

اولی هوینس درباره رابطه‌اش با توخل می‌گوید: «توماس توخل را سرزنش نمی‌کنم، او اغلب در تگرنسی با من شام می‌خورد، من با او خیلی خوب هستم.»

با این حال، هوینس می‌گوید: «او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

اظهارات جالب از رئیس افتخاری باشگاه که بیش از همه چیز نشان می‌دهد که نظرات بین توخل و او در این مورد بسیار متفاوت است.

وقتی نوبت به بحث جستجوی باشگاه برای مربی رسید، هوینس به صراحت گفت که ژابی آلونسو، مربی چیره‌دست لورکوزن، اولین انتخاب باشگاه بوده است. او همچنین به موضوع بحث صبحانه با همسرش سوزی، اشاره کرد. هوینس: «همسرم بلافاصله گفت "اگر شخصیت داشته باشد، نمی‌آید و اگر شخصیت نداشته باشد و بگوید بله، پس او مربی مناسبی برای شما نیست." و مثل همیشه حق با او بود.

در ادامه آلونسو به ما گفت: «ما کار فوق‌العاده‌ای را انجام دادیم، بازیکنان زیادی به‌خاطر من آمده‌اند، من اکنون نمی‌توانم باشگاه را ترک کنم.»

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • دُم خروس بیرون زد!
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور
  • هوینس: توخل نگرش متفاوتی دارد