Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز مروتی (مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت) گفت: دستور کار تشکیل شبکه ملی ناشنوایان بسیار عجیب است، چراکه «شبکه ملی ناشنوایان ایران» با بیش از ۷۰ کانون و انجمن و موسسه، دو سال پیش در وزارت کشور ثبت شده و دارای مجوز قانونی است اما سازمان بهزیستی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و می‌کوشد با ترغیب انجمن‌های ناشنوایان، به تاسیس تشکلی مشابه دست بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که برای شبکه‌های ملی نقش‌هایی در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است. از جمله اینکه نماینده شبکه‌های ملی معلولان در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور به عنوان عضو ناظر و بدون حق رای و کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، به عنوان عضو ناظر و بدون حق رای عضویت دارند.

حبیب مهدوی (دبیرکل شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران) پیش از این به ایلنا گفته بود: «شبکه ملی ناشنوایان بیشتر از یک سال است که پروانه فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرده اما سازمان بهزیستی اجازه نمی‌دهد که آنها نماینده خود را برای کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون معلولان معرفی کنند. ضمن اینکه انجمن‌های دیگر را تحریک کرده که آنها شبکه ملی تشکیل دهند. چرا بهزیستی قبل از تصویب قانون به فکر تشکیل شبکه ملی نبوده است و حالا که یک سال است شبکه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد ناشنوایان ایران تشکیل شده و طبق ماده ۳۱ می‌تواند عضو ناظر در کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون بفرستد، از پذیرش نمایندگان معلولان سر باز می‌زند؟

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد