Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:44:14 GMT

رتبه چهارم اصفهان در تولید زعفران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۹۷۵۰

رتبه چهارم اصفهان در تولید زعفران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به برگزاری جشنواره‌ها بر اساس تقویم گردشگری و در راستای توسعه گردشگری روستایی اظهار داشت: سومین جشنواره طلای سرخ در شهر دهق.
چهارشنبه، هشتم آبان ماه ساعت ۹ صبح، همزمان با برداشت گل زعفران در روستای تاریخی دماب از توابع شهر دهق برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: سه سالی می‌شود که جشنواره طلای سرخ، برای ارتقا کمی و کیفی کشت زعفران، برندسازی و توسعه گردشگری روستایی در شهر دهق برگزار می‌شود؛ این جشنواره علاوه بر تجلیل کشاورزان و آشنایی با آخرین دستاورد‌های علمی در توسعه کشت و بازاریابی در بازار‌های جهانی، توجه گردشگران را به خود معطوف خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تاکید بر سابقه ۸۰۰ ساله استان اصفهان در کشت زعفران تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تولید زعفران دنیا، در کشور ایران انجام می‌شود و استان اصفهان سهم پنج درصدی از تولید زعفران را در کشور به خود اختصاص داده است.

اوادامه داد: مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که خاک حاصلخیز این منطقه برای کشت زعفران مناسب بوده و زعفران مرغوب اصفهان شهره جهانی داشته است؛ روستای دماب می‌تواند قطب تولید زعفران در استان اصفهان شود و با معرفی بیشتر این روستا، گردشگری روستایی توسعه یابد.


او با اشاره به کشت محصول زعفران در نزدیک به ۱۸۰ هکتار از اراضی شهرستان نجف آباد و اشتغال بیش از ۲۵۰ بهره بردار به کشت زعفران گفت: در این سه سال اخیر بالاترین حجم برداشت محصول نسبت به میانگین کشوری در روستای دماب انجام شده است و استان اصفهان با نزدیک به ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

الله یاری با اشاره به دوجنبه از جشنواره طلای سرخ روستای دماب ابراز داشت: برگزاری جشنواره طلای سرخ، علاوه بر اشتغالزایی روستایی و تجاری سازی زعفران، با ایجاد تاسیسات گردشگری و بوم گردی‌ها و حفاظت از بافت تاریخی موجبات توسعه گردشگری روستایی را فراهم می‌کند.

او با اشاره به برندسازی جشنواره گل و گلاب کاشان اظهار داشت: با توجه به برگزاری سه سال متوالی جشنواره طلای سرخ دماب در تاریخ هشتم آبان ماه می‌توانیم همچون جشنواره شناخته شده گل و گلاب کاشان، این روز را در تقویم گردشگری تثبیت کنیم تا گردشگران بسیاری برای تماشای چیدن گل‌های زعفران راهی این روستا شوند.

انتهای پیام/م

  برگزاری جشنواره طلای سرخ در شهر دهق

منبع:مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد

داور چهارم دیدار استقلال و ذوب آهن اصفهان ور هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری تغییر کرد.

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با تغییر داور چهارم دیدار استقلال و ذوب آهن اصفهان همراه خواهد بود.

از این رو علی بای جای شبیر بهروزی را به عنوان داور چهارم خواهد گرفت.

همچنین حاتم بک پور هم ناظر دیدار ملوان بندر انزلی و هوادار تهران به جای فریدون اصفهانیان شد.

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد
  • خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)