Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:48:07 GMT

ویزیت رایگان در دو بقعه متبرکه شهرستان رشت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۶۴۵

ویزیت رایگان در دو بقعه متبرکه شهرستان رشت

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به مناسبت دهه وقف ویزیت رایگان فردا (چهارشنبه) در دو بقعه متبرکه دانای علی و خواهر امام رضا (ع) با حضور پزشکان انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: ویزیت رایگان از ساعت هشت تا ۱۲ در بقعه متبرکه دانای علی و ساعت ۱۸ تا ۲۰ در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت انجام می گیرد که عموم مردم می توانند از این ویزیت رایگان بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت اظهار داشت: تمامی کارشناسی ها مربوط به اوقاف در دهه وقف به صورت رایگان انجام می گیرد، در حالی که برای این کارشناسی ها در ایام غیر طبق تعرفه، پول دریافت می شود. 

وی با تشریح سایر برنامه های دهه وقف از سوی اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خاطر نشان کرد: تهیه و توزیع بروشور با موضوعات وقف و جایگاه این سنت حسنه، برگزاری آیین غبارروبی امام زادگان و بقاع متبرکه، مسابقه نقاشی ویژه خردسالان در رده سنی هفت تا ۱۰ سال، مسابقه ورزشی در بین همکاران اوقاف و امور خیریه از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم و برگزاری کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت، امام زاده هاشم و امام زاده حسن خمام از جمله دیگر برنامه های دهه وقف از سوی اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت است.

وی با بیان این که دو مرکز افق در بقعه متبرکه امامزاده هاشم و بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) در دهه وقف افتتاح می شود، تصریح کرد: مراکز افق علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع، به امور اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان در اطراف بقاع متبرکه می‌ پردازند.

شهرستان رشت دارای ۲۰۷ بقعه متبرکه، ۴۰۰ موقوفه با شش هزار رقبه است.

چهارم تا سیزدهم آبان دهه وقف نام گرفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت اوقاف و امور خیریه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی روستای گنداب علیا در قروه اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097732

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان