Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@21:36:58 GMT

نخستین تصاویر تلسکوپ آلمانی‌ها منتشر شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۸۶۴

تصاویر نجومی تلسکوپ آلمانی " eROSITA" در انستیتوی فیزیک "ماکس پلانک" به معرض دید عموم گذاشته شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  این تلسکوپ آژانس فضایی آلمان که از تاریخ ۱۳ اکتبر مشغول رصد فضا است، تصاویر اشعه ایکس نواحی مختلفی از آسمان شب را ترکیب کرده است.

این تصاویر شامل "ابر ماژلانی بزرگ" (LMC) و خوشه‌های کهکشانی "A ۳۳۹۱/۳۳۹۵" می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این جفت خوشه کهکشانی ۸۰۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارند.

ابر ماژلانی بزرگ هم کهکشانی در همسایگی کهکشان راه شیری است.

"پیتر پردهل" محقق اصلی تلسکوپ " eROSITA" گفت: تصاویری که می‌بینید، اولین تصاویری هستند که توسط این تلسکوپ به ثبت رسیده و نمایانگر زیبایی حقیقی جهان پنهان است.

وی افزود: ما برای رسیدن به اهداف علمی خود به یک حساسیت کافی نیاز داشتیم تا دورترین خوشه‌های کهکشانی در سراسر کیهان را پیدا کنیم.

"پردهل"گفت: این تصاویر اولیه نشان از آن دارد که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. اکنون می‌توانیم میوه‌های زحمت ۱۰ ساله خود را برداشت کنیم.

تلسکوپ اشعه ایکس " eROSITA" قادر بوده که جزئیات قابل توجهی از "ابر ماژلانی بزرگ" را ثبت کند که از میان آن‌ها می‌توان به بقایای ابرنواختر " SN ۱۹۸۷ A" و تعدادی ستاره و هسته‌های کهکشانی فعال اشاره کرد.

تلسکوپ فوق حساس" eROSITA" نه‌تن‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تصاویر دقیقی از اجرام کیهانی و گاز‌های منتشر شده از آن‌ها را ثبت کنند، بلکه می‌تواند از تحقیقات انرژی تاریک نیز پشتیبانی کند.

"آندره مرلونی" دانشمند پروژه " eROSITA" گفت: با استفاده از این تلسکوپ، رؤیای ما به حقیقت پیوسته است. ما هم‌اکنون می‌توانیم یک نقشه اشعه ایکس از آسمان را با جزئیاتی بی‌سابقه ایجاد کنیم.

تلسکوپ "eROSITA" در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی توسط ماهواره "Spektr-RG" از قزاقستان به فضا پرتاب شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تلسکوپ نجومی فضا کهکشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان آلمانی که علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تجمع اعتراض آمیز و بدون خشونت برگزار کرده‌اند از برخورد خشن پلیس و دستگیری‌های بسیاری از آنان از دولت و نیرو‌های نظامی این کشور گلایه‌مند هستند.

یکی از این دانشجویان آلمانی خطاب به دوربین می‌گوید: نمی‌گذارند اعتراض کنیم، بر سر ما فریاد می‌کشند، ما تهدید می‌شویم، زیرا با نسل‌کشی جاری در غزه مخافیم، پشتیبانی مالی زیادی وجود دارد که باعث از دست رفتن جان‌های بسیاری شده است. اینجا همه با هم علیه استعمار، فاشیسم و مهاجرت اجباری مردم غزه ایستاده‌ایم.

دانشجوی دیگری می‌گوید: ما از ۸ آوریل در اینجا در حال اعتراض علیه اشغالگران در کنار ساختمان مجلس و دفتر صداعظم آلمان هستیم، ۸ آوریل روزی بود که آلمان به دیوان بین‌المللی دادگستری رفت آن هم به اتهام کمک و تشویق به نسل‌کشی، امروز صبح به بهانه‌های واهی از چادرهایمان بیرون شدیم، خشونت پلیس علیه اعتراض مسالمت‌آمیز ما بیش از اندازه بود.

این فیلم را می‌توانید در زیر ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

به گزارش آنا، طی چند روز گذشته دانشجویان سراسر جهان از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، هند، نیویورک، سوئد و ... علیه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زده‌اند اما با مقاومت و سرکوب شدید پلیس و نیروهای نظامی در این کشورها روبرو شده‌اند.

همچنین در فیلم زیر اساتید دانشگاه نیویورک مقابل نیروهای پلیس ایستاده‌اند تا از دسترسی آن‌ها به دانشجویان در جریان تجمع همبستگی با غزه جلوگیری کنند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت