Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:25:59 GMT

کرمان، سوگوار عالم آل محمد است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۱۴۵۸

کرمان، سوگوار عالم آل محمد است

مردم استان در سی ام صفر، سوگوار عالم آل محمد صلی الله علیه وآله هستند؛ امروز صدقافله دل از کرمان راهی مشهدالرضا است تا با سیر در صحن و سرای ملکوتی امام هشتم، دل را صفایی و روح را جلایی دهد و نفسی تازه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مردم استان امروز در سی ام صفر، سوگوار عالم آل محمد صلی الله علیه وآله هستند؛ امروز صدقافله دل از کرمان راهی مشهدالرضا است تا با سیر در صحن و سرای ملکوتی امام هشتم، دل را صفایی و روح را جلایی دهد و نفسی تازه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بر اساس حدیثی از امام رضاعلیه السلام که فرمودند« کسی که مصائب ما را به یاد آورد، پس بگرید و بگریاند، در روزی که چشم ها گریان هستند گریان نخواهد شد» امروز(۷ آبان) مصادف با آخر صفر، سالروز شهادت امام هشتم، مراسم متعدد عزدارای و روضه خوانی در جای جای استان برپا است.

 

عاشقان امام هشتم در ایران اسلامی که امام رضاعلیه السلام را ولی نعمت خود می دانند، با برگزاری مراسم ویژه سالروز شهادت آن امام همام به ساحت نورانی اش عرض ادب می کنند.

 

 

برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی ایستگاه صلواتی در آستان امامزادگان، اجرای برنامه رواق رضوی و... از جمله برنامه های این مناسبت است؛ برگزاری مراسم ویژه در آستان امامزاده محمد کرمان با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی استان از دیگر برنامه های قابل ذکر است.

 

 

ارادتمندان امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء، در چنین روزی با جوادالائمه، فرزند دلبند و داغدار امام رئوف همدردی و همنوایی کرده و در سوگ امام هشتم اشک غم از دیده می بارند.

 

 

امروز آرزومندان حرم باصفای امام هشتم و آنها که در چنین روزی توفیق حضور و عرض ادب از نزدیک را نداشتند؛ به هر طریقی سعی می کنند دل خود را تسلا دهند تا نمی از یم دریای برکات وجودی اش را به دست آوردند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه صفر پیاده روی اربعین نماز جمعه شهادت امام رضا ع امام رضا ع خراسان جنوبي استان همدان سالروز شهادت امام رضا عزاداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پیام تسلیتی صادر کرد.
 
در متن این پیام تسلیت می خوانیم:
 
خبر ارتحال عالم وارسته و بصیر، مرحوم حاج ماموستا ملااحمد فخری امام‌جمعه سابق جوانرود و مدیر و مدرس برجسته مدارس علوم دینی منطقه موجبات تألم و تأثر اینجانب گردید.
 
آن عالم مجاهد که سوابق درخشان و کم نظیر وی در خدمتگزاری به اسلام عزیز و نظام اسلامی زبانزد است، بیش از چهل سال از عمر خود را در سنگر خطیر نماز جمعه و ‌شورای روحانیت جوانرود به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی پرداخت و به پرورش جمع زیادی از طلاب علوم دینی اهتمام ورزید.
 
نقش آن عالم فرزانه در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار مسموم گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بحبوحه ایام پر مخاطره دهه شصت، بسیار ویژه و کم نظیر بود و تاریخ و مردم سربلند جوانرود و استان کرمانشاه، رشادتها و ایستادگی آن عالم مجاهد و تقریبی را در پاسداری از نظام اسلامی گواهی خواهند داد.
 
 
آن عالم عامل، علیرغم تهدیدات فراوان و فضاسازی های مستمر ضد انقلاب، تا آخرین لحظات عمر شریف خود هرگز ذره‌ای از آرمانهای خود عقب نشینی نکرد و از یاوران صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری و منادیان وحدت در عرصه انقلاب اسلامی بود.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف، خانواده معزز و علمای بصیر استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود، برای آن سعید فقید علو درجات و مجالست با نبی مکرم اسلام، ابرار و صلحا و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی