Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:44:06 GMT

۷۰ گشت پلیس راه در جاده های استان قزوین مستقر شده است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۱۶۳۰

۷۰ گشت پلیس راه در جاده های استان قزوین مستقر شده است

سرهنگ نصرالله بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادث چند روز گذشته در جاده های لغزنده استان قزوین اظهارداشت: متاسفانه در روزهای بارانی گذشته شاهد ۲۰۰ مورد واژگونی در جاده های کشور و چند حادثه در راههای استان قزوین بودیم که بیانگر بی توجهی رانندگان به رعایت سرعت مطمئنه بود.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: رانندگی در زمان بارش که جاده ها لغزنده است با زمان عادی فرق دارد اما بسیاری از رانندگان بدون توجه به شرایط جاده ها که در زمان لغزندگی کنترل خودرو بسیار دشوار است با همان سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر در روز و ۹۰ کیلومتر در شب رانندگی می کنند که اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگان در هوای بارانی و جاده های لغزنده با سرعت کم حرکت کنند

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده باید با سرعت کم باشد تا از حوادث جلوگیری شود.

وی افزود: در جاده های لغزنده حداکثر سرعت مجاز و توصیه شده ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است تا در صورت لغزش بتوان خودرو را کنترل کرد در غیر این صورت واژگونی حتمی است.

سرهنگ بیگلری یادآورشد: در هنگام لغزندگی جاده ها رانندگان باید از تغییر سرعت ناگهانی خودرو، ترمز زدن ناگهانی، سبقت بی مورد خودداری کنند و با کمترین سرعت حرکت کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: در زمان بارندگی میزان اصطکاک جاده و لاستیک خودرو بسیار کاهش یافته و کنترل خودرو سخت می شود که نوع روکش آسفالت هم می تواند در این وضعیت موثر باشد که در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله محدوده نیروگاه وضعیت روکش آسفالت کیفیت لازم را ندارد و در زمان بارندگی حادثه ساز است که امیدواریم برای ترمیم آن اقدام شود.

۷۰ تیم گشت پلیس در راهها مستقر شده اند

سرهنگ بیگلری در خصوص حضور موثر پلیس در راههای مواصلاتی استان گفت: روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ هزار سواری از راههای استان عبور می کنند که در تعطیلات با افزایش گشت های پلیس راه نسبت به کنترل جاده ها اقدام کرده ایم.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات ۶۰ گشت محسوس و ۱۰ گشت نامحسوس پلیس راه در جاده های استان حضور دارند و تمامی دستگاههای امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، راهداری، امداد خودرو، آتش نشانی و پلیس راه در آماده باش کامل هستند تا تردد ایمنی در جاده ها صورت گیرد.

بیگلری بیان کرد: اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه سپهتن متصل هستند و رفتار رانندگان کنترل می شود تا تردد ایمنی در جاده های استان صورت گیرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهارامیدواری کرد با رعایت احتیاط و مقررات راهنمایی و رانندگی بازگشت مسافران بدون هیچ حادثه ای صورت گیرد.

کد خبر 4758256

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه استان قزوین گشت نامحسوس اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران مرز مهران سانحه تصادف گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان شهرکرد مشهد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ جاور صفاری گفت: این محدودیت ترافیکی با هدف افزایش ظرفیت تردد در محور‌های مواصلاتی گیلان، تسهیل در عبور و مرور و سفری ایمن برای مسافران، در محور قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل در مسیر رفت و برگشت اجرا می‌شود.

وی افزود: تردد تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت  ۲۴ امروز در محور قدیم رشت – قزوین و محور اردبیل – آستارا در مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی