Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بهروز آقایی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد با استفاده از مطالعات تعامل شهر و بندر، استخراج تعهدهای فی مابین و پتانسیل هم افزایی، زمینه همکاری سازنده بین این دو حوزه را افزایش دهد تا ضمن مشارکت در پروژه های زیرساختی شهری با هدف تحقق مسئولیت های اجتماعی، نهادهای مختلف شهری را جهت تسهیل فرایند صادرات و واردات از طریق بندر تشویق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز امسال و سال گذشته در راستای وظایف اجتماعی و تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی به منظور تعامل هر چه بیشتر شهر و بندر چابهار اقدامات مهمی را انجام داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: احداث درمانگاه، برنامه ریزی جهت ایجاد 2 مرکز جست و جو و نجات دریایی در پسابندر و زرآباد، آغاز مطالعات 2 بندر گردشگری دریایی و 2 ایستگاه مطالعاتی، راه اندازی ایستگاه هواشناسی ساحلی لحظه ای، احداث ایستگاه جزر و مد سنجی و ایجاد 6 موج شکن چند منظوره مردمی به منظور اجرای پروژه های گردشگری و آبزی پروری از جمله این اقدام هاست.

آقایی با بیان این که نقش بندر چابهار تغییر کرده و دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه با افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و تکمیل تجهیزات استراتژیک به بندری چند منظوره در کلاس جهانی تبدیل شده است گفت: مقام های کشوری و لشکری نگاه ویژه ای به این بندر بین المللی دارند و اعتبارات عمرانی بسیار خوبی برای توسعه آن در نظر گرفته اند.

وی با اشاره به تشریک مساعی بندر چابهار در ساخت ۱۹ کیلومتر آزاد راه و ریل تاکید کرد: بندر چابهار در حال برداشتن گام های عملی و نقش آفرینی ملی و بین الملی است به گونه ای که در یک هفته گذشته ۵ کشتی حامل کالای اساسی کشور شامل گندم، جو، سویا و ذرت در این بندر پهلو گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بندر چابهار کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد