Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:26:50 GMT

اصفهان در سوگ امام رضا (ع) عزادار است + تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۲۳۹۵

اصفهان در سوگ امام رضا (ع) عزادار است + تصاویر

مردم اصفهان در سوگ شمس الشموس امام رضا (ع) عزادار و سیاهپوش هستند. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مردم شهر گنبدهای فیروزه‌ای از شب گذشته عزاداری خود را برای امام رضا (ع) آغاز کرده‌اند. سر در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه پرچم‌های عزاداری نصب شده و جوانان انقلابی و بسیجی با همراهی خانواده‌های خود به برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقاع متبرکه اصفهان نیز میزبان مردم عزاداری است که شب گذشته و امروز برای امام رضا (ع) عزاداری می‌کنند. نوحه خوانی، روضه خوانی، سخنرانی و توزیع نذری از جمله فعالیت‌هایی است که مردم در این روز در بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی شهر انجام می‌دهند.

در بسیاری از منازل مردم نیز شب گذشته و امروز مراسم عزاداری برپاست، صدای نوحه خوانی از آن به گوش می‌رسد و مردم زیادی مهمان این منازل هستند. در برخی از این منازل نذری نیز پخته می‌شود و میان عزاداران و دیگر رهگذران توزیع می‌شود.

پیاده روی زائران رضوی| اعزام 1000 زائر اولی‌ به مشهد مقدس در سالروز شهادت امام رضا (ع)اصفهان| برپایی عزاداری سنتی شهرضایی‌ها در سوگ نبی اکرم (ص) در امامزاده سید علی اکبر(ع) + تصاویرایران اسلامی در سوگ شمس‌الشموس / مشهدالرضا غرق در عزا و ماتم شد / دلدادگی زائران در‌ حرم غریب‌الغربا ‌+ تصاویر

مردم اصفهان هر کدام که توانسته‌اند عازم مشهد الرضا شده و در آنجا به عزاداری می‌پردازند و آنها که نتوانستند نیز در شهر و کاشانه خود عزاداری می‌کنند.

شهر یکپارچه عزادار و سیاهپوش  است و تمام  مکان‌های مذهبی، فرهنگی و حتی منازل شخصی مردم نیز مراسم عزاداری به پا کرده‌اند و یا در مراسم‌های یکدیگر شرکت کرده‌اند.

مردم اصفهان مانند تمام مسلمانان دیگر عشق به اهل بیت (ع) دارند و با برگزاری مراسم‌های خاص و عزاداری ارادت خود را به آنها نشان می‌دهند. دیشب و امروز نیز مردم اصفهان برای شمس الشموس به عزاداری پرداختند و رخت سیاه به تن کرده و مراسم‌هایی در شان امام رضا (ع) برپا کردند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم مراسم معارفه امام جمعه شهر سردشت دزفول برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد  گفت: یکی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  نماز جمعه است.

وی افزود:  هر کجا که امام جمعه وجود دارد، تلاش می‌کند که مشکلات منطقه خود را در حد توان خود برطرف کند و هر چقدر که فعال‌تر باشد مشکلات نیز کمتر هستند و اگر بنا بود مسأله‌ای مطالبه شود باید در چارچوب قانون و اختیارات باشد. 

در این مراسم  ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید حسین علوی اصل،   امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد فداله به عنوان امام جمعه جدید بخش سردشت دزفول معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد