Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تحولات این روزها در عراق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هموطنان و زائران ایرانی که قصد سفر به عراق را دارند خواست که تا اطلاع ثانوی برنامه سفر به این کشور را به تعویق بیندازند.

اخبار سیاسی- براساس این گزارش، در بخش توصیه‌های مسافرتی سایت وزارت امور خارجه آمده است: « با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ضمن قدردانی مجدد از میهمان نوازی کریمانه دولت و ملت برادر عراق در ایام اربعین حسینی، با توجه به گزارش وقوع برخی نا آرامی‌ها در عراق از هموطنان عزیز و زائران عتبات عالیات درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی برنامه سفر خود به عراق را به تعویق اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 در پی بروز برخی ناآرامی‌ها و تظاهرات در روزهای اخیر نیز، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات عراق را با دقت و حساسیت دنبال می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مطالبات و خواسته‌های مردم عراق که به روشنی در بیانیه ها و اظهارات مرجعیت دینی و همچنین جناب آقای «دکتر عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق مورد تأکید قرار گرفته است، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر عراق که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر و تخریب اموال عمومی شده و همچنین مصادره مطالبات مردمی و افزایش خشونت افزود: اطمینان داریم دولت و ملت عراق و مرجعیت می توانند بر مشکلات فایق آمده و با یکپارچگی به آبادانی عراق مبادرت کنند.

گفتنی است در ناآرامی‌های چند هفته گذشته نیز وزارت خارجه ایران در بیانیه ای با ابراز تاسف از بروز ناآرامی‌ها در چند شهر عراق و تاکید بر اهمیت راهپیمایی اربعین، از زوار ایرانی خواسته بود سفر به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر بیندازند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق وزارت امور خارجه ایران سخنگوی وزارت امور خارجه عراق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد