Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام روز گذشته ششم آبان ماه اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری، در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند از ۱۲ آبان ماه سال جاری با مراجعه به سایت www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

quranedu.ir  اقدام به ثبت نام کنند، افزود: این آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (۲ رشته)،  گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و  گروه آموزش‌های الکترونیک (۲ رشته) برگزار می شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه این آزمون به دو صورت کتبی و الکترونیکی ویژه کارکنان دولت برگزار می شود، اضافه کرد: کارکنان دولت می توانند در رشته های روخوانی قرآن کریم و سبک زندگی و سیره ائمه معصوم(ع) در این آزمون شرکت کنند و افراد شرکت کننده با کسب حدنصاب نمره لازم موفق به کسب گواهینامه معتبر آموزشی می شوند.
ایدی بیان کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان براي فراگیري معارف قرآن و عترت، راهبري آموزش هاي قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهاي درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته هاي مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.
وی با بیان اینکه شرکت در تمامی رشته هاي آزمون براي همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است، تصریح کرد: همه قرآن آموزانی که در سال گذشته موفق به کسب نمره قبولی شده اند، می توانند مجدداً در آزمون سـال جـاري در رشـته دیگر، ثبت نام و شرکت  کنند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه کلیــه امــور مربــوط بــه ثبــت نــام و دریافــت کــارت ورود بــه جلســه آزمــون از طریــق پایگــاه اینترنتــی بــه نشــانی www.quranedu.ir انجام می شود، یادآور شد: زمان ثبت نام در این آزمون، از ۱۲ آبان ماه سال جاری آغاز و تا ۱۲ آذرماه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و همچنین مهلت ثبت نام و مشاهده دوره آموزشی براي رشته هاي الکترونیکی تا 15 دي ماه خواهد بود.
ایدی با بیان اینکه این آزمون در بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود، عنوان کرد: مکان صدور کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ ۲۵ دی ماه تا ۳ بهمن ماه سال جاری از طریق سایت www.quranedu.ir   فراهم خواهد بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فعالیت های قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

دیگر خبرها

  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود