Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@12:30:52 GMT

هرچه زودتر این ۱۷ اپلیکیشن را حذف کنید

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۶۱۹۳

از آنجایی که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در سال‌های اخیر اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده و از طرفی دیگر، نفوذ و هجوم هکر‌ها برای انتشار بدافزار، ویروس و سرقت‌های اطلاعاتی نیز تشدید شده است، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری با بررسی اپلیکیشن و نرم افزار‌های مختلف موجود در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی، وضعیت امنیتی آن‌ها را مورد تحلیل و آنالیز قرار می‌دهند و در صورت مواجهه و رویارویی با موارد مشکوک و آسیب پذیری‌های امنیتی، آن را به شرکت‌های توسعه دهنده مذکور اطلاع داده و به کاربران نیز با انتشار گزارش‌های به روزرسانی شده، هشدار می‌دهند تا هر چه سریعتر اپلیکیشن‌های مذکور را از گوشی و دستگاه خود حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت bgr، این کارشناسان به تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون که ۱۷ اپلیکیشن زیر را بر روی دستگاه خود دانلود و نصب کرده اند، هشدار داده و اعلام کرده اند که هرچه سریعتر به حذف و لغو نصب آن‌ها اقدام کنند:

۱. RTO Vehicle Information

۲. EMI Calculator & Loan Planner

۳. File Manager – Documents

۴. Smart GPS Speedometer

۵. CrickOne – Live Cricket Scores

۶. Daily Fitness – Yoga Poses

۷. FM Radio – Internet Radio

۸. My Train Info – IRCTC & PNR

۹. Around Me Place Finder

۱۰. Easy Contacts Backup Manager

۱۱. Ramadan Times ۲۰۱۹،

۱۲. Restaurant Finder – Find Food

۱۳. BMI Calculator – BMR Calc

۱۴. Dual Accounts

۱۵. Video Editor – Mute Video

۱۶. Islamic World – Qibla

۱۷. Smart Video Compressor

این کارشناسان که در موسسه تحقیقاتی Wandera فعالیت می‌کنند، پس از انتشار فهرستی از ۱۷ اپلیکیشن آلوده به بدافزار، خاطرنشان کرده‌اند که توسعه‌دهندگان آن‌ها قوانین و مقررات فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل را نادیده گرفته و آن‌ها را زیرپا گذاشته بودند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حریم خصوصی ویروس حریم خصوصی فناوری قوانین و مقررات نرم افزار ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان