Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همواره دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر و کاهش مشکلات دهان و دندان برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده است و یکی از کارهای اولویت دار افزایش فعالیت بدنی مردم تحت پوشش و کاهش چاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما به سراغ عوامل خطر و ریز فاکتورها در زمینه بیماری‌های غیر واگیر رفته‌ایم و در طرح کنترل فشار خون کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران به خوبی توانست در طرح بسیج کنترل ملی فشار خون جمعیت ۵ میلیون و ۳۵۰ نفر را به خوبی مدیریت کند و یکی از برنامه‌های ما ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان است به همین دلیل مراقبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری آموزش و پرورش به دنبال ارتقای سلامتی دندان‌های دانش آموزان است.

کاهش امار چاقی و تغذیه سالم از جمله اقدامات مهم دانشگاه

کوهپایه زاده بیان کرد: کاهش آمار چاقی و تغذیه سالم یکی از برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی ایران است که آن را از طریق خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت به طور جدی دنبال می‌کند.

او با اشاره به کمبودهای تجهیزات پزشکی ادامه داد: شاید در برخی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران کمبودهایی وجود داشت که موقتی بوده و در کمترین زمان رفع شده است و خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای اجرای برنامه تحول آموزش پزشکی استفاده می‌کند زیرا این کار با هدف ارتقای دانش دانشجویان انجام می‌گیرد.

هزار تخت بیمارستانی به پایتخت اضافه می شود

کوهپایه زاده گفت: در آینده‌ای نزدیک سه بیمارستان جدید تجهیز و آماده می‌شود و هزار تخت به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران افزوده می‌شود و این سه بیمارستان در شهرهای ملارد، شهر قدس و بیمارستان فیروز آبادی شهرری است.

بیشتر بخوانید: کنترل عفونت در بیمارستان‌ها با ایده آل فاصله دارد

او ادامه داد: در حال حاضر ۳۳۰۰ تخت دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد که حداقل باید این میزان به ۵ هزار تخت افزایش پیدا کند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده تعداد تخت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران به ۴۳۰۰ تخت می‌رسد.

انتهای پیام /

ساخت سه بیمارستان با هزار تخت در تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است