Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، ۳۱ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند.

در این لیست، دانشگاه‌های «تهران»، «آزاد اسلامی»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران»، «صنعتی امیرکبیر»، «صنعتی نوشیروانی بابل»، «تربیت مدرس»، «تبریز»، «شیراز»، «علوم پزشکی مشهد»، «علم و فناوری ایران»، «فردوسی مشهد»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران»، «کاشان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان»، «سمنان»، «یاسوج»، «یزد»، «گیلان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز»، «صنعتی سهند»، «رازی»، «اصفهان»، «شهید باهنر کرمان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز»، «بوعلی سینا»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بقیه‌الله (عج)»، «ارومیه»، و «مازندران» از دانشگاه‌هایی هستند که در جایگاه نخست تا سی‌ویکم ملی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر این دانشگاه ها، چهار دانشگاه «بین‌المللی امام خمینی»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران»، و «صنعتی شیراز» اگرچه از دیدگاه ارزیابی فراگیر در میان هزار و ۵۰۰ مؤسسه برتر جهان نیستند، ولی در حوزه‌های موضوعی گوناگون جایگاه جهانی دارند.

طبق این گزارش، رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان برای فهم بهتر مقایسه دانشگاه‌ها در جهان تهیه شده است.

با افزایش دانشجویانی که در پی ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی هستند، رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان که آوازه و پژوهش‌های علمی مراکز آموزش عالی را در بر دارد، می‌تواند به آن‌ها در گزینش مؤسسه‌ها یاری رساند.

این نظام به رتبه‌بندی هزار و ۵۰۰ دانشگاه برتر از نزدیکِ ۸۰ کشور پرداخته است.

مؤسسه «یو. اس. نیوز» از ۱۳ سنجه کلیدی (آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار روی‌هم‌رفته استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی، نسبت همکاری جهانی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت) برای ارزیابی مؤسسه‌ها بهره می‌گیرد.

داده‌های ارزیابی این سنجه‌ها با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس» (ناشر پایگاه «اینسایتس») گردآوری می‌شوند.

 

انتهای پیام/ش

سه دانشگاه تبریز درمیان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد