Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@20:43:10 GMT

حجاب زنان به مجلس سنای فرانسه رسید

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۶۷۲۰

حجاب زنان به مجلس سنای فرانسه رسید

مجلس سنای فرانسه در حال بررسی لایحه‌ای است که مادران مسلمان را موظف می‌کند که حجاب خود را در مکان‌هایی مانند مدارس بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، این لایحه در حالی روز سه‌شنبه مورد بررسی قرار گرفت که هفته‌های گذشته چالش و اختلافات فراوانی میان سیاستمداران بر سر حجاب زنان مسلمان در فرانسه مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ژان میشل بلانکر" وزیر آموزش و پرورش دولت پاریس به سناتورها گفت: هر قانونی که منتهی به ممنوعیت حجاب در مدارس شود، نتیجه ای نخواهد بود.

به گفته ناظران سیاسی، لایحه ممنوعیت داشتن حجاب مادران در مدارس شانس کمی برای تصویب در مجلس سفلا (مجمع ملی) و تبدیل شدن به قانون دارد.

پیش از این در سال ۲۰۰۵ طبق قانون مجلس فرانسه دانش آموزان از داشتن حجاب در کلاس مدارس منع شدند.

در هفته‌های گذشته "ژولین اودول" یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه فیلمی از برخورد خود با یک زن مسلمان و محجبه را همراه با دانش آموزان مدرسه در توئیتر منتشر کرد که وی قصد داشته او را وادار به کشف حجاب کند.

برخورد اهانت آمیز این نماینده فرانسوی با زن محجبه‌ای که پسرش و دیگر دانش آموزان را برای رفتن به سفر علمی همراهی می کرد، موجی از خشم و نگرانی در میان مسلمانان این کشور برانگیخته است.

در همین رابطه جمعی ۹۰ نفره از شخصیت‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری فرانسه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به مکرون خواستار اقدام فوری دولت در محکومیت «تعرض» نماینده راستگرا به یک زن محجبه شدند.

امضاء کنندگان این نامه که در روزنامه لوموند منتشر شد خطاب به مکرون اعلام کردند: «ما از دولت و رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهیم هر چه سریعتر برخورد با زن محجبه‌ای که در مقابل چشمان فرزندش مورد اهانت قرار گرفته را به صورت صریح و آشکار محکوم کنند. »

در این نامه سرگشاده همچنین از مسئولان دولت فرانسه خواسته شده که به صراحت و قاطعانه بگویند که «زن‌های مسلمان با حجاب یا بدون حجاب و مسلمانان همگی جایگاه خود را در جامعه دارند. »

این نامه همچنین برچسب زدن، طرد و تمسخر کردن شهروندان مسلمان را  به دلیل عمل به دستورات دینی خود، محکوم می کند و خواستار مقابله با این گونه رفتارها شده است.

بیشتر بخوانید: تصویب طرح ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس فرانسه نامه دانش آموزان تهرانی به رئیس جمهور فرانسه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حجاب فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه طی فراخوانی بسیج دبیرستان‌های این کشور را برای حمایت از غزه اعلام و راه اندازی کرد.

این اتحادیه که اصلی‌ترین اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه به شمار می‌رود با بیان اینکه اکنون نوبت ماست مکان‌های تحصیل خود را اشغال و مسدود کنیم در اطلاعیه خود آورده: چند روزی است که جنبش‌های دانشجویی در سراسر فرانسه و حتی در ایالات متحده برای مردم فلسطین راه اندازی شده اند. حالا این اقدامات می‌تواند در دبیرستان‌های فرانسه اجرا شود.

این اتحادیه خواستار بسیج دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر فرانسه به ویژه از طریق اشغال و محاصره و مسدود کردن دبیرستان‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ می) شد تا از این طریق اقدامی برای آتش‌بس در نوار غزه و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه صورت گیرد.

گوئن توماس-آلوز سخنگوی اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه هشدار داده است: ما در همه جای فرانسه دبیرستان‌ها را محاصره و تعطیل خواهیم کرد؛ از کلمبیا تا دبیرستان‌های فرانسه، بسیج دبیرستان‌ها در حمایت از فلسطین و انزجار از جنایت‌های رژیم اسرائیل برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان