Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@20:01:34 GMT

همه سناریو‌ها درباره آینده سیاسی انگلیس

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۷۸۳۴

همه سناریو‌ها درباره آینده سیاسی انگلیس

خبرگزاری میزان- رای مثبت پارلمان انگلیس به برگزاری انتخابات زودهنگام سناریو‌های جدیدی را پیش روی آینده سیاسی این کشور قرار داده است. تاریخ انتشار: 08:59 - 08 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۹۵۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پارلمان انگلیس سه شنبه شب با ۴۳۸ رای موافق، با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به درخواست «بوریس جانسون»، نخست وزیر موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان مجلس عوام انگلیس با ۴۳۸ رای موافق و ۲۰ رای مخالف و البته با حمایت حزب کارگر، برگزاری انتخابات سراسری پیش از کریسمس را تصویب کرد؛ انتخاباتی که از سال ۱۹۲۳ تاکنون در تاریخ انگلیس بی سابقه است.
برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برای اجرایی شدن باید تا اواسط هفته آینده به تصویب مجلس اعیان برسد. تصویب لایحه برگزاری انتخابات زودهنگام در مجلس اعیان منجر به تعطیلی پنج هفته‌ای پارلمان از چهارشنبه آینده خواهد شد.
طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس توسط بوریس جانسون پس از آن به پارلمان ارائه شد که اتحادیه اروپا به درخواست انگلیس مبنی بر تعویق سه ماهه اجرای فرآیند برگزیت پاسخ مثبت داد. جانسون این درخواست را به اجبار مجلس نمایندگان برای اتحادیه اروپا ارسال و همزمان اعلام کرده بود از طرح چنین درخواستی راضی نیست.
مرکز ثقل کارزار انتخابات پارلمانی ۱۲ دسامبر انگلیس، برگزیت و نحوه اجرای آن خواهد بود که از زمان موفقیت همه پرسی خروج در سال ۲۰۱۶ تاکنون به چالشی اساسی برای انگلیس تبدیل شده است.
جانسون که اکثریت در مجلس نمایندگان را در اختیار ندارد، به این انتخابات به عنوان راهی برای خروج از بن بست برگزیت از طریق موفقیت در انتخابات پیش رو می‌نگرد. حزب محافظه کار در زمان «ترزا می»، نخست وزیر پیشین انگلیس پس از دست دادن اکثریت از طریق سازوکار "اعتماد و تامین" در قدرت باقی ماند.
• انتخابات سراسری ۱۲ دسامبر چگونه خواهد بود؟
مردم انگلیس در ۱۲ دسامبر در ۶۵۰ حوزه انتخابیه در سراسر انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به نامزدهای احزاب مختلف برای ورود به مجلس رای می‌دهند. رئیس هر حزبی که بتواند شمار بیشتری از کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند، مامور تشکیل کابینه خواهد شد.
• شانس احزاب انگلیسی برای پیروزی در انتخابات چگونه است؟
براساس آخرین نظرسنجی انجام شده در مورد شانس احزاب در انتخابات سراسری پیش رو، حزب محافظه کار، حزب متبوع جانسون بالاترین شانس را دارد. در نظرسنجی «یو گائو» که در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) منتشر شد، شانس احزاب به این شرح بوده است.
حزب محافظه کار ۳۷ درصد، کارگر ۲۲ درصد، لیبرال دموکرات ۱۹ درصد، برگزیت ۱۱ درصد، سبز ۷، اس‌ان‌پی (حزب ملی اسکاتلند) ۳ درصد، ۲ درصد دیگر بقیه احزاب.
احزاب مختلف شعارهار‌های متفاوتی را برای پیروزی در این انتخابات مطرح کرده‎اند. در حالی که حزب کارگر بر برگزاری همه پرسی دوم خروج از اتحادیه اروپا مانور می‌دهد، لیبرال دموکرات‌ها ابطال ماده ۵۰ و لغو یک طرفه برگزیت را وعده می‌دهند. حزب برگزیت نیز خروج بدون توافق را مورد تاکید قرار داده است. حزب ملی اسکاتلند یا همان اس‌ان‌پی خواهان استقلال اسکاتلند است و ....
• در صورت عدم کسب اکثریت توسط یک حزب چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر هیچ یک از احزاب موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها برای تشکیل کابینه نشوند، حزبی که بیشترین کرسی را در اختیار دارد دو راه پیش روی خود خواهد داشت؛ نخست تشکیل کابینه ائتلافی، دو، تشکیل کابینه اقلیت از طریق سازو کار اعتماد و تامین با احزاب دیگر مانند کاری که می‌در سال ۲۰۱۷ انجام داد.
• نتایج انتخابات چه زمانی اعلام می‌شود؟
نتیجه انتخابات دسامبر ۲۰۱۹ روز جمعه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برگزیت بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم معتمدی فر ظهر یکشنبه در نشست مناظره و پرسش و پاسخ که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های موازی و برنامه‌ریزی‌های همپوشان مشکلات متعددی مانند حاشیه شهر، بافت فرسوده را به‌وجود آورده و حل آن را مشکل کرده است.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: طرح جامع زیارت به عنوان یک طرح ملی باید مطرح شود؛ چرا که می‌تواند، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد را در مشهد و کلات به حرکت درآورد و مشکلات مردم را حل کند.

وی بیان کرد: جاده کلات باید موضوع اصلی و هدف قرار گیرد و با حل مشکل جاده کلات می‌توان زمینه را برای پیاده سازی برنامه‌های دیگری در این منطقه انجام داد.

معتمدی‌فر همچنین درباره راه حل مشکلات شهری بیان کرد: مطالعات تطبیقی در خور شأن موضوع را باید مورد بررسی قرار دهیم و نهادهای مختلف شهری مانند آستان قدس و شهرداری با همکاری هم طرح را پیش ببرند.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات درباره مشکل آب شهر مشهد نیز گفت: جنگ آینده جنگ آب است، انتقال آب از دریای عمان انجام شده است اما کافی نیست و باید اصلاح الگوی مصرف را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری غیر اصولی آب مشکلات را در آینده بیشتر می‌کند، افزود: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و در بخش خانگی، مصرف زیادی نداریم و با برنامه‌ریزی در مصرف بهینه آب می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

معتمدی فر بیان کرد: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی باعث اوضاع نابسامان معتادان متجاهر در سطح شهر شده است و با همکاری و قانون گذاری درست این مشکل نیز حل می‌شود.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار کرد: ورزش استان ما در بخش مدیریتی مشکل دارد. ما مدیرانی را می‌گذاریم که یا بدنه ورزش آن‌ها را قبول ندارند یا سابقه آنچنانی ندارند و با حل این مساله ورزش استان دوباره جان می‌گیرد و با توجه به امکانات استان و حضور آستان قدس می‌توان ورزش استان را رشد داد.

وی با بیان اینکه مهاجرت غیر قانونی به هیچ وجه مورد قبول نیست، افزود: باید افرادی را پذیرش کنیم که برای کشور مفید باشند و سرمایه و اشتغال را برای ما بیاورند.

معتمدی فر درباره خودروسازی با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را در صورت رأی آوردن در مجلس کلید خواهم زد، افزود: با واردات کوتاه مدت می‌توان بازار خودرو را کنترل کرد. ما ۴۵ سال مردم را از خودرو خوب محروم کردیم هر دو خودروسازی بزرگ ما زیان ده هستند و خودروسازان قدرت نامشروع دارند که باید اصلاح شود.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تاکید کرد: سیاست‌های کلان نظام در حوزه خانواده مربوط به سال ۱۳۹۳ است و ۱۰ سال مسکوت مانده است و در مرحله اول باید آن را پیگیری کنیم.

کد خبر 6097393

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد