Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشورش به دنبال نفت سوریه نیست، اعلام کرد، روسیه ظاهرا نیروهای کرد را از مناطق مجاور مرزهای مشترک کاملا خارج کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جمهوری این کشور اعلام کرد: اطلاعاتی از روسیه به دست آوردیم که نشان می‌دهد، گروه‌های تروریستی از منطقه خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مذاکرات در این خصوص را امروز (چهارشنبه) ادامه می‌دهیم.

اردوغان با بیان این‌که مذاکرات با غرب در جریان است، ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات در آینده نزدیک نتایج خوبی داشته باشد.

وی پیرامون حضور نیروهایش در سوریه نیز افزود: ما آنجا نیستیم که بمانیم "تنها" هدف ما پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌هاست.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در روز ۲۲ اکتبر در شهر سوچی تفاهم‌نامه‌ای دارای ۱۰ بند را برای اقدام مشترک در راستای بهبود شرایط در شمال شرق سوریه امضا کردند. طبق توافقی که هفته گذشته میان روسای جمهور سوریه و ترکیه به دست آمد، نیروهای مرزی سوریه و پلیس نظامی روسیه باید تمامی نیروهای یگان‌های مدافع خلق و سلاح‌های آنان را تا ساعت ۶ عصر روز سه شنبه به وقت محلی از ۳۰ کیلومتری جنوب مرز سوریه و ترکیه خارج کنند.

پس از پایان این ضرب‌الاجل، نیروهای ترکیه و روسیه گشت‌زنی مشترک خود را در ۱۰ کیلومتری مرزی این دو کشور در سمت سوریه انجام خواهند داد.

رییس جمهوری ترکیه در این سخنرانی خود بدون این‌که نامی از آمریکا ببرد این کشور را به تلاش برای کنترل بر نفت سوریه متهم کرد و گفت: ترکیه تنها کشوری است که چشم طمع به نفت سوریه ندوخته یا به دنبال کنترل بر سوریه نیست و تنها هدف آنکارا بیرون کردن یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه مورد توافق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یگان های مدافع خلق کرد رجب طیب اردوغان حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟

"فاتح اربکان" فرزند نجم الدین اربکان نخست وزیر اسلامگرای فقید ترکیه و رهبر حزب "دوباره رفاه" ترکیه، روز چهارشنبه (دیروز) در سخنانی از سیاست دولت اردوغان در زمینه عدم قطع روابط اقتصادی با اسرائیل انتقاد کرده و گفت: همکاری نوادگان امپراتوری عثمانی با اسرائیل زیبنده این کشور اسلامی نیست.

به گزارش عصرایران، فاتح اربکان روز چهارشنبه در سخنانی، از اینکه به رغم گذشت نزدیک به 7 ماه از آغاز جنگ غزه، دولت ترکیه همچنان به بهانه بخش خصوصی و توافق نامه تجارت آزاد، مبادلات اقتصادی خود را با رژیم اسرائیل ادامه می دهد، به شدت انتقاد کرد.

او همچنین با اشاره به حمله تلافی جویانه اخیر ایران به اسرائیل گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با 120 موشک بالستیک و 30 کروز انجام گرفت که بیش از 90 درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد و این هدف‌گیری‌ها در سایه رادارهای پایگاه کورجیک در ترکیه انجام شد."

او افزود: "به لطف پایگاه کورجیک بود که این موشک ها زود شناسایی شدند و اقدامات احتیاطی انجام شد. آیا این سیاست برای ما مناسب است؟ این پایگاه که کاملا برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر حملات احتمالی ایران ایجاد شده است، باید بسته شود."

این شخصیت سیاسی ترکیه در ادامه گفت:" در نتیجه اظهارات ما، نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه بیانیه ای صادر کرده و گفته که "اطلاعات به دست آمده توسط پایگاه راداری کورجیک با کشورهای ناتو به اشتراک گذاشته می شود، نه با اسرائیل." در میان کشورهای ناتو، آمریکا و انگلیس نیز وجود دارند. بنابراین دادن اطلاعات به این کشورها یعنی دادن آن به اسرائیل. چه کسی می تواند تضمین کند که ایالات متحده این داده ها را نمی گیرد و با اسرائیل به اشتراک نمی گذارد؟"

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدار سفیر ایران با رئیس بنیاد اربکان

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟