Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:09:35 GMT

گروه‌های تعزیه به سمت اجرای پژوهش‌محور حرکت کنند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۸۱۵۲

گروه‌های تعزیه به سمت اجرای پژوهش‌محور حرکت کنند

حسین امینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه تعزیه‌خوانی، در طول سال چندین مرحله با حضور استاد نادعلیزاده، ملک الشعرای تعزیه ایران در دامغان برگزار می‌شود. 
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های تعزیه در دامغان، دبیر خانه دائمی کانون های تعزیه استان در دامغان شکل گرفت و کار ساماندهی این گروه‌ها را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امینیان به مشکلات موجود در گروه‌های تعزیه دامغان اشاره کرد و گفت: به روز رسانی نسخه‌های قدیمی، اصلاح و به کارگیری ظرفیت ها و مهارت‌های جدید در ارتقای سطح گروه های تعزیه و کسب آموزش های لازم، از مهمترین مسایل گروه های تعزیه شهرستان است که به منظور رفع مشکل اصلاح نسخه های تعزیه، چاپ و تکثیر نسخه های جدید در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: گروه‌های تعزیه، باید از اجرای سنتی خارج شوند و به سمت اجرای نوین مبتنی بر پژوهش های فرهنگی حرکت کنند. 
امینیان تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم با استفاده از گروه‌های تعزیه باتجربه، برای تقویت گروه‌های جدید، از تجربه، اطلاعات و تعامل بین گروه‌های مختلف در شهرستان استفاده کنیم. 
وی خاطر نشان کرد: نسخه‌های تعزیه جدید توسط استاد نادعلیزاده بازخوانی و بازنگری شده و در چهار جلد کتاب به چاپ رسیده و در اختیار تعزیه داران قرار گرفته است.  
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: امیدواریم تا گروه های تعزیه با استفاده از این اطلاعات، به سمت اجرایی بهتر و پرمحتوا گام بردارند. 
شهرستان دامغان بیش از ۴۰ گروه تعزیه دارد که از این تعداد ۳۵ گروه فعال و بیش از ۵۰۰ نفر در این گروه ها فعالیت می‌کنند.
تعزیه میدانی، تعزیه سکو، تعزیه دوره یا کاروانی توسط گروه‌های تعزیه در مناسبت‌های مختلف سال از جمله محرم، فاطمیه و شهادت امامان معصوم (ع) اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعزیه هیأت عزاداری دامغان فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 6090199 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان