Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که کشورش در مذاکرات هفته آتی در واشنگتن درباره سد النهضه شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در قاهره اظهار کرد: مصر، سودان و اتیوپی ششم نوامبر آتی در آمریکا با حضور نمایندگان کاخ سفید نشستی با یکدیگر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری گفت: در این نشست در رابطه با لغو تعلیق به وجود آمده در مذاکرات جاری درباره سد النهضه بحث و گفتگو خواهد شد.

وزیر خارجه مصر در ادامه با اشاره ضمنی به میانجیگری آمریکا گفت: طبق توافق اولیه به یک میانجی مراجعه کردیم که بتواند رویکردها و نظرات طرف‌ها را به هم نزدیک ساخته و توافقنامه‌ای منصفانه و عادلانه تنظیم کند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر پیشتر از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود خواسته بود، به خط مناقشات پیرامون سد النهضه ورود کند.

سیسی روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست سران روسیه و کشورهای آفریقایی در شهر سوچی با آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی دیدار و درباره طرح ساخت سد النهضه گفتگو کرد.

مسکو نیز برای میانجیگری جهت حل این اختلاف‌نظر اعلام آمادگی کرد.

رود نیل رگ حیاتی برای ۱۰ کشوری محسوب می‌شود که این رود از آنها عبور می‌کند، این رود آب و برق مورد نیاز این کشورها را تامین می‌کند.

تحلیلگران از این مساله نگران هستند که اگر سه کشور مصر، اتیوپی و سودان پیش از راه‌اندازی سد النهضه به راه‌حلی نرسند، درگیری میان آنها شکل بگیرد.

آدیس آبابا تأکید دارد، پروژه تولید برق با هزینه چهار میلیارد دلاری از منظر تولید انرژی برای کشوری که به آن نیاز دارد، طرحی حساس و مهم است. اما قاهره نگران است اجرای این طرح تاثیر منفی بر جریان آب رود نیل بگذارد که حدود ۷۰ درصد نیاز آب این کشور را تأمین می‌کند.

پس از آنکه مصر میانجی‌گری بین‌المللی برای از بین بردن رکود به وجود آمده در مذاکرات را خواستار شد، این کشور با دعوت آمریکا برای برگزاری نشستی سه جانبه با اتیوپی و سودان توافق کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر اتیوپی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش‌ بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

تا کنون اطلاعات بیشتری از برنامه دیدارهای وی در اراضی اشغالی فلسطین رسانه ای نشده است.

کد خبر 6093588

دیگر خبرها

  • هلند میزبان آینده‌نگرترین محله جهان
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است