Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:11:48 GMT

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به آلمان می رود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۹۹۴۲

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به آلمان می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مصطفی کشاورز مروجی استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم این دانشگاه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های جهانی کمیکار است.

وی افزود: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از ۳ مرحله آزمون تئوری و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت ها را اخذ کرده و ۱۳ و ۱۴ آبان ماه ۹۸ با تیم هایی از اروپا رقابت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز عنوان کرد: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می شود که دانشجویان باید ماشینی در ابعاد کوچک طراحی کنند که توسط واکنش‌های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می‌شود.

وی افزود: این ماشین باید مسافتی معین (۱۰ تا ۳۰ متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین ۰ تا ۳۰ درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش توسط کمیته برگزاری مسابقات تعیین شده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه از طریق قرعه‌کشی، تعیین خواهد شد را طی کنند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل از راه دور و صرفا با استفاده از واکنش‌های شیمیایی متوقف شود.

مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: کمیکار مسابقه دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول تئوری مهندسی راهکاری برای استفاده از  سوخت های زیست سازگار به عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی استفاده می شود.  

کشاورز اظهار داشت: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و جهانی میان دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و همچنین شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر برگزار می شود.

وی گفت: مسابقات کمیکار با هدف شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشجویان مهندسی شیمی طراحی شده و زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک که نیروی محرکه آن به وسیله یک واکنش شیمیایی تأمین شود، را فراهم آورده است.

کد خبر 4758653 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسابقه آلمان فناوری نانو نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موبایل پهپاد امنیت اطلاعات سامسونگ هوش مصنوعی تولید تحقیقات علمی فضانوردان فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است