Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمودی زاوه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: هدف از اجرای این رزمایش آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بروز و شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا است که با محوریت دامپزشکی انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه  در خصوص مانور آنفلوانزای فوق حاد که در هفته پدافند غیر عامل برگزار می شود افزود: اقدام هوشمندانه از عوامل اصلی در پدافند غیرعامل و یک راهبرد اساسی و کم‌هزینه برای مصون‌سازی کشور در برابر تهدید‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمودی زاوه ادامه داد: اقدامات در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری به طور مستمر در حال انجام بوده و به صورت مراقبت و پایش بیماری در سطح مرغداری‌ها و آبگیر‌های شهرستان انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات بیان کرد: زمانی که بیماری وجود ندارد مهمترین وظیفه دامپزشکی پایش و مراقبت از این بیماری بوده و اعمال اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با نظارت بر حمل و نقل طیور و فراورده‌های آن و پایش و مراقبت بیماری در حیات وحش است.

 او اظهار کرد: تعداد ۷۲ واحد مرغ گوشتی و ۶ واحد مرغ تخمگذار در این شهرستان وجود دارد که میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه است.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۷۲ واحد مرغ گوشتی در شهرستان قائن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا

ایوب ملایی‌پور رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری خط ۶۳ در سطح شهرستان انجام شده است.

ملایی‌پور افزود: همچنین ۲۰۹ متر شبکه ۹۰ انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۹۹ واحد مسکونی در شهرستان گازدار شده  است.

ملایی‌پور، تعداد واحد‌های صنعتی گازدار شده این شهرستان را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷ ایستگاه صنعتی گاز راه‌اندازی شده که در نوع خود دستاورد بزرگی است.

وی افزود: سال قبل ۵۴۰ مورد انشعابات پلی‌اتیلن و ۵۴ مورد انشعابات فلزی در سطح شهرستان نصب شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا تأکید کرد: بوئین‌زهرا با ۴ بخش مرکزی، دشتابی، رامند و شال و ۹ دهستان و۱۳۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان قزوین است که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده و هرگونه خدمت‌رسانی به این شهرستان مصادف با ارتقای رفاه جمعیت زیادی از استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام