Web Analytics Made Easy - Statcounter

 راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: بیماری بروسلوز یکی از بیماری‌های عفونی واگیردار است که به لحاظ مشترک بودن بین انسان و دام جایگاه ویژه‌ای دارد.

او افزود: بیماری تب مالت از مادر به فرزند منتقل می‌شود و با توجه به اینکه دام ماده در آینده به عنوان دام مولد در تکثیر نسل نقش مهمی در تولید دارند ایمن سازی در این حوزه در تولید بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری از شیوع این بیماری به جامعه انسانی نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 راه انجام  با اشاره به اینکه دام‌های مبتلا به بروسلوز معمولاً در اولین دوره آبستنی سقط می‌کنند، ادامه داد: در هنگام سقط و تا مدتی پس از آن نیز با دفع ترشحات به شدت آلوده رحمی، آلودگی محیط، مزارع و مراتع را به همراه داشته و موجب انتشار بیماری و آلودگی سایر حیوانات و انسان می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تصریح کرد: جهت جلوگیری از انتقال بیماری به انسان می‌توان به مصرف شیر پاستوریزه و یا جوشاندن شیر، پرهیزاز مصرف شیر حیوانی که سقط جنین تازه داشته، پرهیز از مصرف پنیر و خامه غیر پاستوریزه و در صورت سقط جنین دام ضدعفونی اصطبل دامداری اشاره نمود.

راه انجام با اشاره به اینکه مهمترین راه جلوگیری از بیماری بروسلوز واکسیناسیون دام‌های حساس است، افزود: از ابتدای امسال ۵۱ هزار و ۷۸۹ رأس بره و بزغاله ماده در شهرستان نهبندان علیه بیماری تب مالت ایمن سازی شدند.

او با بیان اینکه بیماری بروسلوز در دام درمان قطعی نداشته است و در صورت ابتلای دام باید سریعاً به کشتارگاه انتقال یابد، ابراز امیدواری کرد با همکاری دامداران جهت واکسیناسیون دام‌ها، شاهد کاهش چشمگیر خسارات اقتصادی و بهداشتی حاصل از بیماری‌های دامی در منطقه باشیم.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون مهم ترین راه جلوگیری از بیماری بروسلوز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز،‌ شنبلیله گیاهی است که به طور سنتی برای درمان بیماری ها از جمله ریزش مو استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شنبلیله در واقع برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

دلایل احتمالی اثرگذاری شنبلیله منبع غنی از پروتئین:

شنبلیله منبع خوبی از پروتئین است که برای سلامت مو ضروری است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ضعیف شدن و شکنندگی مو شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله آهن، ویتامین B6، اسید فولیک و نیاسین است که همگی برای سلامت مو مهم هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود.

خواص ضد التهابی:

شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. التهاب پوست سر می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

هر آنچه باید در مورد ریزش مو بدانید | روش‌های جدید برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از شنبلیله برای مو ماسک مو:

می توانید از پودر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.

آب شنبلیله:

همچنین می توانید از آب شنبلیله برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای تهیه آب شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را صاف کرده و از آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

مصرف خوراکی:

می توانید شنبلیله را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید. شنبلیله را می توان به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد یا به صورت مکمل مصرف کرد.

موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

اگر به شنبلیله حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 847415 برچسب‌ها خواص مواد غذایی موی سر سبزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران