Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تاکنون هیچ لایروبی مشخصی برای رودخانه‌ها و سد‌های استان‌های سراسر کشور و استان لرستان صورت نگرفته است، گفت: اتمام سد‌های نیمه تمام باید با برنامه‌ریزی و بودجه مناسب در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرند. تاریخ انتشار: 11:22 - 08 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۰۶۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،مجید کیان‌پور وضعیت ایمنی رودخانه‌ها و سد‌های استان لرستان را در آغاز فصل بارندگی نامناسب توصیف کرد و با هشدار به وزارت نیرو مبنی بر اینکه باید هرچه سریع‌تر لایروبی را آغاز کند، گفت: با توجه به حجم بالای روان آب در استان لرستان مهمترین کار توجه به آب‌های بالادست با تکمیل سد‌های نیمه تمام است، همچنین توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوان‌داری ضرورت دارد البته این توجه صرفا نباید در مرحله مطالعه باقی بماند چراکه با ارائه طرح و انجام اقدامات عملی و کاربردی می‌توان به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد‌ها نیمه کاره مانده‌اند؛ ضرورت رایزنی جدی وزارت نیرو با سازمان برنامه و بودجه

نماینده مردم درورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتمام سد‌های نیمه تمام و دیگر طرح‌های مرتبط با جلوگیری از وقوع سیل باید با برنامه‌ریزی و بودجه مناسب در دستور کار قرار گیرند، افزود: وزارت نیرو باید رایزنی‌های بسیاری با سازمان برنامه و بودجه جهت تحقق اهداف خود داشته باشد.

لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها اصلی‌ترین کار کوتاه مدت برای جلوگیری از وقوع سیل

کیانپور لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها را به‌عنوان اصلی‌ترین کار کوتاه مدت برای جلوگیری از وقوع سیل و خطرات احتمالی آن دانست و گفت: با وجود انکه بیش از ۷ ماه از سیل ابتدای سال می‌گذارد هیچ لایروبی موثری در رودخانه‌های استان به‌ویژه در مجاورت شهر‌ها صورت نگرفته، در حالی که بهترین فصل برای لایروبی را از دست داده و با توجه به آغاز بارش‌ها کار پیچیده‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران کشور باید اهتمام جدیدتری در رابطه با مقابله با سیل داشته باشد، اظهار کرد: تاکنون هیچ لایروبی مشخصی برای رودخانه‌ها و سد‌های استان‌های سراسر کشور و استان لرستان صورت نگرفته است.

ضرورت احداث هرچه سریع‌تر دیوار‌های حفاظتی

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین باید هرچه سریع‌تر دیوار‌های حفاظتی که می‌تواند از ورود آب به شهر‌ها جلوگیری کنند- احداث شوند، هرچند این کار در فصل سرما هزینه بیشتری را به دولت تحمیل می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد: طبق گزارش اداره مدیریت بحران استان لرستان، ۱۹۰ روستا در معرض خطر رانش قرار دارند که باید تصمیم جدی برای آن‌ها به منظور نجات جان ساکنان گرفته شود.

منبع:خانه ملت
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سد میزان لایروبی رودخانه ها سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

کد خبر 6097215

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • وقوع سیل در روستای انگشتجان تسوج شهر شبستر
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج
  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران