Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز افخمی امروز با حضور در «سلام صبح بخیر» گفتگوی پرچالش و جذابی داشت که در آن از حق نوید محمدزاده برای گرفتن دستمزد بالا تا پاسخ به گفته های داریوش ارجمند درباره سریال کوچک جنگلی و وضعیت فیلم «سن پطرزبورگ» و نسخه جدید «فرزند صبح» سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صابری امروز در این برنامه ابتدا گزارشی درباره هزینه‌های رایج تولید فیلم در سینمای ایران و سهم بازیگران از این هزینه‌ها ارائه کرد و سپس میزبان بهروز افخمی نویسنده و کارگردان برای گفت‌وگو درباره دستمزد هنگفت بازیگران بود.

افخمی در ابتدا در پاسخ به اینکه آیا دستمزد بازیگران شرایط نامعقولی در سینمای ایران دارد، گفت: بله همینطور است و همیشه استثنائاتی هم وجود دارد. یکی دو تا از بازیگران کسانی هستند که صاحب فیلم به حساب می‌آیند و حتی اگر فیلم را کارگردانی نکرده، تاثیر آنها در فیلم بیشتر از کارگردان است.

این کارگردان یادآور شد: مرحوم خسرو شکیبایی چنین حالتی داشت. او نه پول داشت، نه کارگردانی به آن معنا می‌کرد، اما وقتی در فیلمی حضور داشت، حضور او حتی بیشتر از کارگردان حس می‌شد و سایه می‌انداخت.

حق نوید محمدزاده است که دستمزد بالا بگیرد

وی اضافه کرد: بازیگران خوب داریم که دستمزدشان بالا و حقشان است دستمزد خوبی بگیرند. مثلا نوید محمدزاده خوب است.

افخمی تاکید کرد: همه جای دنیا دستمزد بالا طوری کلک است تا به بازیگر مسلط شوند. مثلا اگر در آمریکا نمی‌توانید با بازیگران مشهور کار کنید، مگر اینکه فرض کنید ۲۰ میلیون دلار یا چه می‌دانم ۱۰ برابر بودجه‌ای که می‌شود یک فیلم را ساخت، داشته باشی تا بتوانی دستمزد او را بدهی.

وی افزود: این یک کلک است و بازیگران را به برند تبدیل کرده اند. آن‌ها یک علامت تجاری هستند و دستمزدشان آنقدر بالا رفته که کسی نتواند با آن‌ها کار کند. در نتیجه پخش سه تا ۵ هزار سینما فقط با آن بازیگران مشهور ممکن می‌شود و این درست کردن نوعی انحصار است. عرصه پخش و عرضه فیلم و مسلط شدن به بازار از راه‌هایی که غیرقانونی نیست و غیرقابل تعقیب است.

این کارگردان تصریح کرد: در ایران هم دارند همین کار را می‌کنند، اما اغلب بازیگرانی که دستمزدشان بالا است حتی کسانی نیستند که مردم بخواهند در آن سطح وسیع ببینندشان. مثلا فکر کنید فیلمی یک میلیون مخاطب داشته، نهایتا خیلی بالا دو میلیون تماشاچی داشته است؛ اما هیچ کدام از این بازیگران نمی‌توانند تضمین کنند که مخاطب به دیدن هر فیلمی که در آن حضور دارند بیاید.

پول‌های بادآورده نظام مبتذل سلبریتی بازی را متداول کرد

افخمی یادآور شد: پول‌های بادآورده‌ای هم اخیراً در سینما آمده و اغلب برای کسانی است که حتی اگرپولشان سالم باشد و کثیف هم نباشد، آدم‌هایی هستند که در این کار آشنایی ندارند و بلد نیستند و هرچیزی که واسطه‌ها بگویند قبول می‌کنند. خیلی هایشان دوست دارند با سلبریتی‌ها عکس یادگاری بگیرند و همان نظام صنعتی که نظام مبتذلی است و سلبریتی بازی به اصطلاح امروز متداول بشود. البته باز هم تاکید می‌کنم که بعضی از بازیگران هستند که واقعا هنرمندند و باهوش هستند و با حس و حال بازی می‌کنند و روی نقششان کار می‌کنند.

جواد عزتی هم به اندازه نوید خوب است

وی در پاسخ به اینکه آیا غیر از نوید محمدزاده می‌توانید مثال دیگری برای این جنس بازیگران بزنید، گفت: جواد عزتی که به اندازه نوید خوب است. او خیلی باهوش است و کارش ریزه کاری دارد و معلوم است چه کارگردان دقت کرده باشد، چه نکرده باشد او کار خودش را خوب انجام می‌دهد.

برخی بازیگر نیستند

کارگردان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در این باره که راست است برخی بازیگران دستمزدشان بالای یک میلیارد تومان است، افزود: نمی‌دانم درباره چه کسانی حرف می‌زنید. برخی بازیگران هستند که بخشی دستمزد و بخشی درصد می‌گیرند و درآمدشان ممکن است، بالاتر هم برود. برخی هم هستند که بازیگر نیستند، سلبریتی و یک علامت تجاری هستند. کسی پول بادآورده دارد و می‌خواهد با بازیگران عکس یادگاری بگیرد.

وی در خصوص شبکه نمایش خانگی گفت: به طور کلی خیلی از بازیگران شبکه نمایش خانگی بازیگر واقعی نیستند و ارزش پولی را که به عنوان سلبریتی خرجشان می‌شود ندارند، اما در شرایط هرکی به هرکی با پول‌های بادآورده پول می‌گیرند. این بی لیاقتی فیلمسازان است که باعث شده این اتفاقات بیفتد.

ادامه دارد/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جنجالی نساجی برای بازی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بنا به تصمیم مسئولان بالا دستی جایگاه بانوان در این مسابقه به هواداران پرسپولیس واگذار شده، اعضای روابط عمومی این باشگاه با انتشار یک پوستر خاص پیام خود را به علاقه‌مندان زن تیمشان رساندند.

در این پوستر نمایه‌ای از ساکت الهامی سرمربی نساجی به چشم می‌خورد که تصویری از زن هواداران نساجی در ورزشگاه شهید وطنی، روی آن کلاژ شده است. این یک مسابقه حساس برای هر دو تیم در بالا و پایین جدول است که نتیجه آن از هر نظر تاثیر بسیاری بر رقابت‌های لیگ برتر خواهد گذاشت. از ساعت ۱۸:۱۵ تا ساعت ۲۱ هیجان این مسابقه در ایران حرف اول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پوستر جنجالی نساجی برای بازی پرسپولیس
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • ببینید | عاقبت سلبریتی هایی که به ایران پشت پا زدند چه شد؟
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما