Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@02:01:39 GMT

تمرکز خود را با عینک هوشمند بدست آورید

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۲۳۲۹

تمرکز خود را با عینک هوشمند بدست آورید

شرکت آمریکایی "ناربیس"(Narbis) اخیرا موفق به توسعه عینک‌هایی شده است که امواج مغزی کاربر را برای اندازه‌گیری میزان توجه وی، شناسایی می‌کند و صفحه عینک هنگام نبود تمرکز کمی تاریک می‌شود تا کابران مجددا تمرکز خود را به دست آورند.

دستگاه‌های "نوار مغزی" یا "الکتروانسفالوگرافی"(EEG) فناوری‌های جالب و شگفت انگیزی هستند اما قابلیت‌های آنها بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال آنچه در آنها بسیار خوب است این موضوع است که می‌توانند ارزیابی کنند آیا فرد توجهش بر روی موضوعی متمرکز است یا خیر.

این توانایی بیشتر در بازی‌ها و مراقبه استفاده می‌شود، اما اکنون دستگاه جدیدی عرضه شده است که هدف آن کمک به افراد به ویژه کودکان در یادگیری نحوه تمرکز هنگام انجام تکالیف، خواندن کتاب و انجام سایر کارهای نیازمند توجه است.

این شرکت از چهار سال پیش در حال جمع آوری کمک‌های مالی برای توسعه دستگاه جدید خود بود و اکنون نیز اعلام کرده است که در نهایت این محصول توسعه داده شده و افراد می‌توانند این محصول را که شامل یک جفت عینک و یک حسگر امواج مغزی و یک مچ‌بند کنترل کننده است را سفارش دهند.

حسگر امواج مغزی این شرکت می‌تواند نوسانات مربوط به فعالیت مغز کاربر را تشخیص دهد و هنگامی که متوجه شود تمرکز کاربر در حال کم شدن است، صفحه عینک به آرامی مات می‌شود. این کار کاربر را مجبور می‌کند تا تلاش کند تا تمرکز خود را به منظور ادامه کار مجددا به دست آورد. تصور می‌شود که انجام مکرر این کار باعث افزایش توجه کاربر در طولانی مدت می‌شود. دستگاه شرکت "ناربیس" محصولی پزشکی نیست اما ممکن است به کاهش اختلالات کم توجهی-بیش فعالی کمک چشمگیری کند.

اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی(ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است. افراد مبتلا به این اختلال معمولا توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته و یادگیری در آنها کند است. این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش‌از حد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۹ هزارو ۱۷۶ فقره انشعاب آب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی آبفا، حشمت اله عباسی با بیان اینکه با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب افزایش می یابد، اظهارکرد: طی سال گذشته، ۹ هزار و ۱۷۶ فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار شده است.

وی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۹۲۵ فقره در شهرهای استان و تعداد چهار هزار و ۲۵۱ فقره در روستاها بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه خدمات مشترکین را هوشمند سازی کنتور های آب عنوان کرد و گفت: در راستای کنترل، مدیریت و بهینه سازی مصارف وهمچنین مشاهده آنلاین و تسهیل در فرآیند قرائت کنتور و جلوگیری از هرگونه خطاهای مرتبط با کنترل مصارف، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با شناسایی دستگاه ها و اماکن پرمصرف، عملیات تجهیز این اماکن به کنتور های هوشمند را آغاز کرده و تا کنون ١٣٤کنتور هوشمند در سطح استان مرکزی نصب شده است.

عباسی سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در استان را ٢٠٠ لیتر در شبانه روز اعلام وتاکید کرد: مدیریت صحیح مصرف آب در جامعه فرهنگ سازی، جلب اعتماد عمومی و مشارکت همگانی مردم را میطلبد.

وی افزود: ٩٩.٩٩درصد جمعیت شهری و ٩١درصد از جمعیت روستایی از خدمات آب شرب پایدار در استان بهره مند هستند.

کد خبر 749450

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی