Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@05:49:34 GMT

۱۰۲هزار متر حفاری در بخش اکتشافات معدنی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۳۲۹۵

۱۰۲هزار متر حفاری در بخش اکتشافات معدنی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، موضوع مهمی که در این ارتباط باید مورد توجه قرار گیرد، این است که این میزان حفاری، در شرایط تحریم های ظالمانه و فشارهای خارجی اجرا شده و عملیات اکتشافی انجام شده، شامل اکتشاف های عمومی، شناسایی و پی جویی بوده که بطور عمده مربوط به سنگ آهن، زغال سنگ، بوکسیت، عناصر نادرخاکی، طلا و مس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جداول آماری مربوطه، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه اکتشاف آهن و زغالسنگ سال گذشته ۵۶.۴ هزار متر حفاری با هزینه ۲۵۱ میلیارد ریال و شرکت آلومینای ایران نیز در زمینه اکتشاف اندیس های بوکسیت ۱۶.۷ هزار متر حفاری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال انجام داد.

علاوه براین در چارچوب طرح توانمند سازی اکتشافات، برای اکتشافات، شناسایی، پی جویی و برداشت در قالب ژئو فیزیک هوایی ۶.۱ هزار متر حفاری با صرف ۵۳۸ میلیارد ریال انجام شد. مجتمع طلای زرشوران (آذربایجان غربی– تکاب) نیز برای ۱۶.۳ هزار متراکتشاف تکمیلی، رقم ۶۴ میلیارد ریال را صرف کرد.

در طرح تیتانیوم کهنوج به منظور اکتشاف تکمیلی ۶.۷ هزار متر به میزان ۲۷ میلیارد ریال اختصاص یافت. برای طرح مهدی آباد (سرب و روی – یزد) برای اکتشاف تکمیلی ۶.۴ هزار متر،  ۲۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد.

سازمان ایمیدرو در دوره زمانی ۹۷- ۱۳۹۳ برنامه اکتشاف ذخایر معدنی جدید را در گستره ای به وسعت ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع اجرا کرد و برای امسال ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار کیلومتر مربع پیش بینی شده است.

آمارهای پیشین گویای میزان ذخایر شناسایی کشور با رقم حدود ۶۰ میلیارد تن است که از این رقم نزدیک به ۴۰ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

بررسی فعالیت های اکتشافی در دولت یازدهم گویای آن است که برنامه جدید اکتشافی از منطقه مستعد معدنی سنگان (شمال شرق – خراسان رضوی) آغاز شد و پس از آن به نوار شرقی و دیگر مناطق گسترش یافت.

حاصل فعالیت در ۳۶ پهنه، شناسایی بیش از ۴۰۰ محدوده معدنی بود و پروژه های اکتشافی در قالب ۸۲ پروژه در فازهای اکتشاف عمومی، تفصیلی و تکمیلی در مناطق مختلف کشور اجرا شد.     

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سنگ آهن معدن زغال سنگ ایمیدرو حفاری اکتشافات معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ زمان اله کریمی گفت: بر اساس خبرهای مردمی مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در یکی از روستا‌های این شهرستان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل یک دستگاه کمپرسور که در حال فعالیت حفاری بود را به همراه ۲ دستگاه خودرو توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان این که وسایط توقیفی به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد