Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:54:39 GMT

هدف دولتی‌ها از ضرورت پیوستن به FATF چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۳۷۳۲

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هدف دولتی‌ها در تأکید بر ضرورت الحاق به FATF را دوقطبی آرامش و ناامنی دانست و گفت: پیوستن به FATF تأثیری در بهبود یا عدم بهبود شرایط اقتصادی و داخلی کشور ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی دولتی‌ها مبنی بر ضرورت الحاق ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی، موسوم به (FATF)، گفت: روشی دولتی‌ها و برخی دنباله‌روهای آنها برای الحاق ایران به FATF در پیش گرفته‌اند، مشابه همان روشی است که درباره امضای برجام در پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از امضای برجام و پذیرش مفاد توافق‌ هسته‌ای نیز شاهد بودیم که گشایشی در امور اقتصادی کشور ایجاد نشد، بلکه شاهد بودیم که آمریکایی‌ها با تغییر دولت، به راحتی از آن خارج شدند و فقط هزینه‌های سنگینی برای کشور به ارمغان آورد.   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، هدف دولتی‌ها در تأکید بر ضرورت الحاق به FATF را دوقطبی آرامش و ناامنی توصیف و تصریح کرد: برخی با القای این مضوع که الحاق ایران به FATF می‌تواند رافع مشکلات اقتصادی کشور باشد، مردم و حتی برخی تصمیم‌سازان را بر سر دو راهی و دوقطبی "آرامش" و "ناامنی" قرار می‌دهند، به طوری که القا می‌کنند، اگر به FATF نپیوندیم، خسارات سنگینی به کشور تحمیل و شرایط سخت‌تر می‌شود.   حسن‌بیگی با رد این موضوع که پیوستن به FATF تأثیری در بهبود یا عدم بهبود شرایط اقتصادی و داخلی کشور ندارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با استفاده از اهرم فشار بر FATF برای الحاق ایران به این کارگروه، خوهان شفافیت‌ در امور مالی و دادوستدهای کشور هستند تا ابزارهای تحریم ملت ایران به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد.   وی اضافه کرد: هیچ عقل سلیمی الحاق ایران به FATF را تأیید نمی‌کند، زیرا مضرات و خسارات آن به مراتب بیشتر از مزایای احتمالی آن است، بنابراین در این باره باید با دقت‌های بیشتری تصمیم‌گیری شود.   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید از تفکر پیدا کردن راه‌حل مشکلات کشور در بیرون از مرزها دست بردارد، خاطرنشان کرد: الحاق ایران به FATF موجب حاکمیت نظام سلطه بر کشور می‌شود، بنابراین نباید با دست خودمان، در چاهی بیافتیم که بیرون آمدن از آن در آینده برای کشور مشکل‌ساز شود.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی